Audienţele TV în luna iulie: mai puţini telespectatori pentru cele mai importante televiziuni. Ce canale au avut creşteri
0Perioada de vară a afectat posturile de televiziune din România, multe dintre ele pierzând telespectatori. Pe fondul cosumulul scăzut de TV, Pro TV a înregistrat o scădere importantă în prime-time (n.r. - interval orar de maximă audienţă), în timp ce Digi Sport, canal deţinut de RCS RDS, a avut o creştere semnificativă.
Câţi telespectatori au pierdut posturile importante
Pro TV a pierdut în luna iulie, în mediul urban, 150.000 de telespectatori faţă de iunie, lună în care a difuzat mare parte din Euro 2016, atunci când a fost postul de televiziune din România cu cele mai mari audienţe pe timp de vară. Pro TV a avut în prime-time o medie de 658.000 de telespectatori, fiind, chiar şi în aceste condiţii, tot pe primul loc în audienţe, arată paginademedia.ro.
Kanal D şi-a păstrat a doua poziţie în prime-time, având o medie de 467.000 de telespectatori, în luna iulie, cu 60.000 de telespectatori mai puţin faţă de luna precedentă. Antena 1 a ocupat locul al treilea, la oraşe, în luna iulie, cu o medie de 376.000 de telespectatori, cu o uşoară scădere faţă de iunie, când postul a fost urmărit de 392.000 de persoane, notează aceeaşi sursă citată.
Ce canale au avut creşteri
Acasă TV a avut o creştere uşoară a audienţelor, care a poziţionat postul pe locul opt (84.000 de telespectatori), după ce în iunie a fost pe poziţia a zecea (76.000 de telespectatori). Cea mai importantă creştere este a Digi Sport. Televiziunea de sport a RCS&RDS a urcat 12 locuri, până pe poziţia a zecea şi a ajuns la o medie de 76.000 de telespectatori, în prime-time. Creşterea a venit pe fondul meciurilor de fotbal, precum Supercupa României, Cupa Ligii, dar şi debutul, pe 20 iunie, a noului sezon al Ligii I. În luna iunie, canalul înregistra 31.000 de privitori din mediul urban.
De cealaltă parte, Dolce Sport a căzut 11 locuri în iulie faţă de iunie, după încheierea Euro 2016, care a fost integral la postul grupului Telekom. În iunie înregistra 34.000 de telespectatori, pe locul 20, iar în iulie a căzut pe locul 31, cu 13.000 de telespectatori.
Pierderi de telespectatori şi după media pe zi
După media pe zi, în mediul urban, Pro TV a pierdut 41.000 de telespectatori în iulie faţă de iunie. Postul a ajuns la o medie zilnică de 326.000 de privitori, din mediul urban. Spre deosebire de prime-time, pe întreaga zi locul al doilea îi revine Antenei 1. Postul a avut luna trecută o medie de 240.000 de telespectatori, în scădere uşoară faţă de iunie (247.000 de telespectatori). Kanal D are poziţia a treia, cu un minus de aproape 20.000 de telespectatori faţă de luna iunie, când a avut 190.000 de telespectatori din mediul urban.