Modificările de la Poşta Română, subiect de zâzanie între PSD şi PNL

0
0
ciolacu ciuca FOTO Mediafax

Decizia Poştei Române de a vinde produse alimentare şi nealimentare, deocamdată în stadiul de program-pilot, a împărţit în două Coaliţia, PSD fiind de părere că instituţia ar trebui să se concentreze pe eficienţă, nu pe negoţ, în timp ce PNL susţine că trebuie încurajate demersurile prin care pot fi crescute veniturile de stat, fiind implementată o viziune liberală.

Auchan Retail România şi Poşta Română au încheiat un parteneriat pentru vânzarea de produse alimentare şi nealimentare în incinta oficiilor poştale din ţară. Proiectul a debutat cu o etapă-pilot în patru oficii poştale din Piteşti. Inaugurarea a avut loc vineri, în prezenţa directorilor generali ai celor două companii.

Demersul a fost ironizat de Lucian Romaşcanu (PSD), ministru al Culturii, care sublinia că, după ce că înainte stăteai mult la poştă, acum oamenii vor sta şi mai mult, pentru că sunt vândute şi produse alimentare: „Poşta Română este un soi de Magazinul Victoria de pe vremuri, cine mai ţine mine, «50 de magazine într-unul singur»... Unde se presupune că trimiţi plicuri, primeşti colete, cumperi timbre, dar stai cu orele la coadă pentru că lumea achită: facturi pentru diverşi operatori telecom; facturi diverse gaze şi electricitate; şi, mai nou, cumpărăm pufuleţi şi eugenii! Cine conduce o asemenea instituţie ar trebui să aibă un minim habar despre management. Omul din fruntea trebii n-are”, preciza reprezentantul Guvernului.

Creşterea veniturilor

Cel responsabil de managementul Poştei Române, Valentin Ştefan, e omul PNL, liberalii fiind cei care au susţinut înscăunarea acestuia. Reacţia din partea PNL a venit de la Sebastian Burduja, ministru al Cercetării şi Digitalizării, în subordinea căruia este Poşta Română, în condiţiile în care instituţia este acţionarul majoritar. „Am urmărit reacţiile publice. Ca principiu, între a ne da cu părerea din birouri despre proiecte care zac prin sertare prăfuite versus a testa la firul ierbii nevoile clienţilor, eu voi alege întotdeauna a doua variantă. Şi voi încuraja demersuri prin care să testăm, prin iteraţii succesive, modalităţi creative de a răspunde nevoilor cetăţenilor. Şi de a creşte – şi diversifica – veniturile unei companii de stat, care nu ar trebui să aştepte mereu sprijin de la stat. Parteneriatul Poştei Române cu un retailer de top este o dovadă că managementul acestei companii caută permanent soluţii pentru a exploata avantajul competitiv al companiei: o reţea teritorială unică în România”, a precizat Burduja.

Mai mult, ministrul şi-a afirmat sprijinul pentru Valentin Ştefan, subliniind că este „un profesionist desăvârşit”, cu experienţă inclusiv în Statele Unite, care cu siguranţa duce instituţia în direcţia potrivită. De altfel, în funcţie de modul cum decurge etapa-pilot va fi decisă sau nu extinderea demersului la nivelul altor oficii poştale.

Politică


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri