Drulă, săgeţi către şeful PNL: Cîţu mi-a sugerat să renunţăm la transportul public de călători pe calea ferată
0Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, susţine că, în contextul discuţiilor despre situaţia financiară dificilă de la CFR Călători, premierul Florin Cîţu i-a sugerat să se renunţe la transportul public de călători pe calea ferată.
Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a afirmat, la Profit News, că premierul interimar Florin Cîţu i-a sugerat să închidă calea ferată, să renunţe la transportul public de călători cu trenul. Cătălin Drulă a declarat că atunci când a devenit ministrul Transporturilor CFR Călători avea o datorie de 1,3 miliarde, iar salariile în domeniul feroviar întârziau o săptămână.
„Calea ferată e lăsată în paragină de 20 de ani cel puţin. Această decapitalizare şi demoralizare a domeniului se rezolvă doar capitalizând, cu bani. CFR Călători a fost preluat cu 1,3 miliarde datorii dintre care jumătate la furnizori privaţi şi au făcut eforturi să plătească salariul de la o lună la alta. Au avut luni în care în domeniul feroviar au întârziat salariile o săptămână – pentru mine asta e ceva îngrozitor să nu poată oamenii să îşi ia banii – s-au plătit în două tranşe. Totul este într-un megafaliment pe calea ferată şi statul, dacă vrea să facă ceva, trebuie să pună banii, astea au fost discuţiile mele repetate cu Florin Cîţu, care la un moment dat mi-a şi sugerat, „Hai să o închidem!”. Adică să renunţăm la transportul ăsta public de călători pe calea ferată. Transportă 50 de milioane de călători CFR Călători. Ca să-l scoatem din starea în care este, se poate capitaliza”, a declarat Drulă.
La începutul lunii septembrie, Cătălin Drulă afirma că domeniul feroviar a suferit enorm din lipsă de investiţii, precizând că a făcut tot ce se putea face în condiţii financiare dificile şi cu un premier "ostil" acestui domeniu. El a susţinut că CFR „nu a mai văzut şină nouă de 15 ani".
„Lumea întreabă de ce nu cumpără CFR Călători locomotive. E simplu, pentru că am preluat această companie cu 600 de milioane datorii la furnizori privaţi şi 600 de milioane la stat şi în propunerile mele de a aloca suficiente sume pentru compensaţie, de a depune, în sfârşit am reuşit cu enorme negocieri în spate şi presiuni să avem acel memorandum ca să depunem ajutorul de stat, nici pe acela nu îl voia, deşi toate ţările din Europa şi-au ajutat industriile feroviare, Germania recent a injectat 12,5 miliarde de euro”, explica Drulă, la începutul lui septembrie.
Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă consideră că premierul interimar Florin Cîţu este un „produs politic expirat” deoarece a ajuns la 7 la sută popularitate. De asemenea, Drulă susţine că fostul preşedinte al PNL Ludovic Orban este „practicant al unui tip de clientelism dus până la extrem”.