Deputaţii au aprobat legea privind publicitatea stradală
0
Camera Deputaţilor a adoptat miercuri reexaminarea legii privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate. Actul normativ a fost iniţiat în 2010 de Elena Udrea, pe vrema când era ministrul al Dezvoltării şi Turismului.
Proiectul a fost aprobat cu 263 voturi „pentru“, 31 „împotrivă“ şi patru abţineri. Camera Deputaţilor este for decizional în cazul acestei legi, care a fost reexaminată şi adoptată de Senat pe 25 martie.
Camera Deputaţilor a reexaminat legea ca urmare a unei decizii a Curţii Constituţionale.
Potrivit proiectului,amplasarea mijloacelor de publicitate este interzisă în: ariile naturale protejate, pe clădirile reprezentând sedii ale autorităţilor şi ale instituţiilor publice, pe arbori; pe zona carosabilă a străzilor şi a drumurilor. De asemenea amplasarea este interzisă pe obiectele de artă monumentală, pe clădirile reprezentând monumente istorice, pe clădirile aflate în stare avansată de deteriorare, şi pe elementele de împrejmuire a cimitirelor, lăcaşurilor de cult şi grădinilor publice.
Amplasarea mijloacelor de publictate este interzisă şi în intersecţii, în sensurile giratorii, pe pereţii pasajelor rutiere subterane şi supraterane, ori sub poduri; pe stâlpii de susţinere a elementelor de semnalizare rutieră sau de circulaţie.
Lege iniţiată de Elena Udrea
Camera Deputaţilor a stabilit că mijloacele de publictate autorizate până la intrarea în vigoare a acestei legi pot fi menţinute pe amplasamentele autorizate până la data expirării contractelor în curs, dar nu mai târziu de 1 ianuarie 2014.
Legea a fost iniţiată de Elena Udrea în 2010, în calitate de ministrul al Dezvoltării şi Turismului. După ce a fost votată de Parlament, legea a fost contestată la Curtea Constituţională de PSD şi PNL în 2011, motivul invocat fiind timpul prea scurt pentru respectarea de către mijloacele de publictate autorizate a termenelor prevăzute în lege, iar CCR a admis contestaţia.
La dezbaterile din Camere Deputaţilor, Elena Udrea a explciat necesitatea actului normativ.
„Trebuie reglementată publicitatea stradală pentru că Bucureştiul a devenit un bazar în care sunt afişate cearceafuri care fac să arate ca o suburbia“, a spus Udrea.
Ea a explicat că unele panouri de publicitate prezintă un pericol pentru oameni pe timp de furtună.
„Este nevoie ca în toată ţara să se facă ordine în publicitatea stradală“, a arătat deputatul democrat-liberal.