AEP explică ce trebuie să conțină materialele publicitare electorale în timpul campaniei pentru alegerile prezidențiale

0
Publicat:

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a organizat marți, 1 aprilie, o întâlnire de lucru cu mandatarii financiari desemnați și înregistrați cu ocazia alegerilor pentru președintele României și cu echipele de campanie ale candidaților. 

Începe campania electorală pentru alegerile prezidentiale Foto: Unsplash
Începe campania electorală pentru alegerile prezidentiale Foto: Unsplash

Campania electorală începe la data de 4 aprilie 2025, ora 00.00, și se încheie la data de 3 mai, ora 07.00. În eventualitatea organizării unui al doilea tur de scrutin, campania electorală începe de la data validării rezultatelor primului tur de scrutin de către Curtea Constituțională a României și se încheie la data de 17 mai, ora 07.00, transmite AEP.

În cadrul întâlnirii au fost prezentate informații cu privire la etichetarea materialelor de propagandă electorală, precum și prevederi din cuprinsul Ghidului finanțării campaniei electorale.   

Ca element de noutate, indiferent de mijlocul de distribuire, inclusiv prin intermediul programelor de radio și de televiziune, precum și al serviciilor media audiovizuale la cerere, pe durata campaniei electorale a alegerilor pentru Președintele României din anul 2025, materialele publicitare politice distribuite de actorii politici trebuie să conțină următoarele informații:

a) o indicație privind faptul că reprezintă un material publicitar politic;

b) candidatul sau formațiunea politică la cererea căreia sau în numele căreia este pregătit, plasat, promovat, publicat, distribuit sau difuzat materialul publicitar politic, respectiv numele și adresa de e-mail, precum și adresa poștală a candidatului, atunci când aceasta este dezvăluită public de către acesta, sau adresa sediului, în cazul formațiunilor politice;

c) o mențiune că materialul publicitar politic a făcut obiectul unor tehnici de vizare a unui public-țintă sau de distribuire a materialelor publicitare, în sensul art.3 pct.11 și 12 din Regulamentul (UE)2024/900 al Parlamentului European și al Consiliului din 13 martie 2024 privind transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică, atunci când este cazul;

d) o mențiune că sumele cheltuite pentru pregătirea, plasarea, promovarea, publicarea, distribuirea sau difuzarea materialului publicitar politic provin exclusiv din sursele permise de Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

e) după caz, o mențiune că materialul publicitar politic a făcut obiectul unei promovări electorale sau al unei promovări electorale plătite;

f) codul unic de identificare a mandatarului financiar înregistrat la Autoritatea Electorală Permanentă”, potrivit comunicatului emis de AEP.

Plângerile cu privire la campania electorală prin intermediul platformelor online foarte mari se adresează Biroului Electoral Central (BEC) pentru alegerea Președintelui României din anul 2025.

Politică

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite