UPDATE Kaufland, ţinta unor atacuri pe reţelele sociale pentru că sponsorizează un program de educaţie sexuală în şcoli

UPDATE Kaufland, ţinta unor atacuri pe reţelele sociale pentru că sponsorizează un program de educaţie sexuală în şcoli

Adevarul

Rumoare pe reţelele de socializare după ce au apărut mai multe mesaje prin care se recomandă boicotarea lanţului de magazine Kaufland pe motiv că ar fi finanţat un program de educaţie sexuală „explicită” şi teoria gender în şcolile din România. „Boicotul” vine în contextul în care tot mai mulţi medici atrag atenţia că este mare nevoie de educaţie sexuală în şcoli având în vedere că România are cel mai mare număr de mame minore sub 15 ani.

„Observaţi în acest clip jena firească a copiilor puşi în faţa acestei agresiuni. Observaţi cum organizatorii dezvăluie noii inamici ai copiilor, părinţii! Evitaţi cumpărăturile din lanţurile de hipermarketuri Kaufland dacă vă pasă de viitorul copiilor voştri. Eu deja nu mai sunt clientul lor!”, transmite un utilizator de pe reţeaua de socializare Facebook. 
 
Proiectul la care acesta face referire aparţine Asociaţiei Tineri pentru tineri, finanţat de Kaufland, program în care au fost implicaţi 4.800 de elevi de 13-14 ani. „Kauland trebuie să înţeleagă că a adus un imens prejudiciu societăţii româneşti în ansamblu, dar şi clienţilor care prin propriile cumpărături contribuie la distrugerea organizată morală şi sufletească a copiilor României”, se mai arată în mesaj. 
 
Reprezentanţii societăţii civile sunt oripilaţi de îndemnul de pe reţelele de socializare. „E înfricoşător că există astfel de oameni în secolul acesta şi că mai avem asemenea reacţii, în condiţiile în care România are cel mai mare număr de mame minore sub 15 ani. Suntem o societate care nu pricepe că adolescenţii au dreptul la viaţă sexuală şi la servicii de contracepţie pentru a se feri deboli şi sarcini nedorite, care există tocmai din lipsa acestei educaţii sexuale. Asociaţiile care fac astfel de proiecte au ajuns să se teamă de reacţiile medievale ale unor organizaţii neguvernamentale. Legat de îndemnul de a boicota lanţul de magazine, e o reacţie absolut puerilă”, a declarat Ana Măiţă, preşedintele Asociaţiei Mame pentru Mame. 
 
Tineri pentru tineri: „Proiectul a fost unul mai amplu”
 
Într-un punct de vedere transmis redacţiei „Adevărul”, Asociaţia Tineri pentru tineri arată că „proiectul a fost unul mai amplu, despre educaţie pentru sănătate emoţională, socială şi fizică - pe mai multe teme ce ajută elevii să se dezvolte (de la moduri de prevenire a bullying-ului, creşterea stimei de sine, dezvoltarea relaţiilor de prietenie, planuri de viitor, până la înţelegerea transformărilor corpului la pubertate)”, notează organizaţia neguvernamentală. 
 
„Toate informaţiile oferite sunt corecte şi obiective, au la bază ghiduri realizate de instituţii internaţionale recunoscute (Organizaţia Mondială a Sănătăţii, UNESCO, UNICEF, UNFPA) şi sunt în conformitate cu programele şcolare în vigoare (Consiliere şi dezvoltare personală şi disciplina opţională „Educaţie pentru sănătate”)”, se mai arată în punctul de vedere.
 
„Reacţiile din social media la care faceţi referire falsifică scopul proiectului, scot informaţii din context şi lansează speculaţii pe seama unui subiect ce trezeşte controverse, pentru a servi intereselor unor grupuri de presiune. Facem apel la media şi publicul larg să analizeze informaţia înainte de a o disemina şi să nu devină victimele unei acţiuni de propagandă”, conchide asociaţia.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: