Un fost ministru al Transporturilor critică planul feroviar adoptat de Guvern

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Facebook
FOTO: Facebook

Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor din partea USR, a transmis că planul pentru infrastructura feroviară pe care l-a adoptat Cabinetul Ciucă joi va „îngropa calea ferată în următorii ani”, întrucât documentul prevede alocarea a „doar 6% (0,37 miliarde de lei din 6,2 miliarde de lei) din fondurile necesare în următorii 4 ani pentru reînnoirea căii ferate”.

„Guvernul Ciucă a adoptat astăzi un plan de acţiune pentru infrastructură feroviară în care scrie negru pe alb cum va îngropa calea ferată în următorii ani.

Conform acestui document oficial, doar 6% (0,37 mld din 6,2 mld) din fondurile necesare în următorii 4 ani pentru reînnoirea căii ferate vor fi alocate! (Tabelul 6 ataşat din Planul de acţiune). Reînnoirea este operaţiunea de înlocuire a cadrului piatră spartă - traverse - prinderi - şină + macazuri (aparate de cale) şi conform Strategiei feroviare a României pe 2021-2025 este cea mai importantă operaţiune pentru revitalizarea căii ferate”, a scris fostul ministru al Transporturilor pe pagina sa de Facebook.

Cătălin Drulă a precizat că în 2021, cât a condus Ministerul Transporturilor, a investit 200 de milioane de lei în reînnoiri. „Un astfel de exemplu este Buzău-Făurei, 40 km pe care cu ~12 mil € în 6 luni a fost ridicată viteza de la 30km/h la 120km/h pe unul din fire.

Ei bine, exact acest sector este prins pentru reînnoire cu o valoare mincinoasă în Planul de acţiune adoptat astăzi: 190 milioane euro. În condiţiile în care în 2021, am făcut jumătate din lucrare (un fir din două) cu 12 mil euro! În mod normal în 2022 lucrarea ar trebui continuată şi finalizat şi firul II, dar în Planul adoptat astăzi această reînnoire este trecută cu termen după 2027”, a mai afirmat fostul ministru al Transporturilor.

Acesta susţine că mai multe proiecte pentru reînnoirea căii ferate bat pasul pe loc. „Conform Strategiei pentru infrastructură feroviară, în 2021 ţinta era de 70km şi am depăşit-o: 100km după cum spuneam. Pentru 2022, ţinta este de 150km, dar pare cu noua conducere a ministerului, văzând documentele oficiale şi lipsa de acţiune, că e deja în pericol.

Pentru 2023, ţinta este de 250km, iar pentru 2024, de 375km, iar spre sfârşitul deceniului am ajunge la 700km/an.E nevoie de această creştere pentru a duce calea ferată într-o zonă de decenţă, dar noile intenţii strategice ale ministerului Transporturilor ne prăbuşesc speranţa. Oare dl. Grindeanu ştie că a iniţiat un document care prevede că doar 6% din fondurile necesare vor fi alocate?”, a conchis Drulă. 

În şedinţa de Guvern de joi au fost aprobate mai multe ţinte prevăzute în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) şi care trebuie să intre în vigoare până la finalul anului, conform calendarului, printre care măsuri pentru îmbunătăţirea transportului feroviar.

Premierul Nicolae Ciucă a anunţat că Guvernul va adopta un plan de acţiune al cărui scop este să crească cu cel puţin 25%, până în 2026, traficul feroviar şi să îmbunătăţească condiţiile pentru călători.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite