Peste 42.000 de apeluri la 112 legate de coronavirus, în ultimele două luni

Peste 42.000 de apeluri la 112 legate de coronavirus, în ultimele două luni

Centrul de preluare a apelurilor de urgenţă la 112 Imagine: Adevărul

Peste 42.000 de apeluri la 112 privind infectări cu noul coronavirus au fost înregistrate în ultimele două luni, potrivit datelor STS, cele mai multe în Bucureşti, Timiş şi Braşov. Intervalul în care s-au înregistrat cele mai multe solicitări a fost perioada 12 – 30 martie, când media zilnică era de aproape 1.300 de apeluri.

Ştiri pe aceeaşi temă

Principalele motive au vizat semnalarea unor simptome asociate noului coronavirus şi informaţii cu privire la restricţiile impuse prin ordonanţele militare, se arată într-un comunicat al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS).

„În perioada 16 martie – 14 mai a.c., operatorii STS au preluat în total 1.558.679 de apeluri la 112, dintre care 832.226 au reprezentat urgenţe, 5,07% fiind apeluri pe problematica noului coronavirus. Cele mai multe apeluri privind COVID-19 au fost în Bucureşti (7.137), urmate de Timiş (2.936) şi Braşov (1.962). Cele mai puţine apeluri pe această problematică s-au primit în judeţele Harghita (166), Sălaj (225) şi Caraş-Severin (249)”, se arată în comunicat.

Colaborare cu DSU şi Ministerul Sănătăţii

Pentru optimizarea modului de tratare a apelurilor la numărul unic de urgenţă 112, împreună cu Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă şi Ministerul Sănătăţii, în funcţie de evoluţia situaţiei, a fost actualizat indexul de clasificare a apelurilor potrivit situaţiilor raportate de cetăţeni, arată STS.

Potrivit STS, la debutul pandemiei, principalele motive de apelare erau de informare din partea persoanelor care se întorceau sau au avut contact cu cei care reveneau din ţări afectate de virusul Sars-Cov-2, iar ulterior o mare parte dintre apelanţi au solicitat date suplimentare despre restricţiile impuse sau au anunţat nerespectarea acestora.

„În ceea ce priveşte modul de lucru în situaţia primirii apelurilor referitoare la COVID-19, operatorii STS au analizat fiecare situaţie în parte. Astfel, apelurile prin care cetăţenii raportau simptome specifice au fost direcţionate către agenţiile cu competenţe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare/carantină stabilit de autorităţi au fost direcţionate către Poliţie, iar pentru cele de informare apelanţii au fost sfătuiţi să sune la numărul de telefon TelVerde – 0800.800.358”, se arată în documentul citat.

STS îi îndeamnă pe români să sune responsabil la 112. Apelarea acestui număr în situaţii care nu reprezintă un pericol pentru viaţă, proprietate sau mediu, produce întârzieri în preluarea apelurilor care anunţă urgenţe reale.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările