Metroul bucureştean, bombă cu ceas

Metroul bucureştean, bombă cu ceas

FOTO Arhiva Adevărul

Incidentele pe reţeua de metrou din Bucureşti au intrat în cotidian. Numai ieri, pe Magistrala 2, la staţia Piaţa Victoriei au avut loc două astfel de probleme tehnice, chiar la ore de vârf.

Ştiri pe aceeaşi temă

Concret, la 08,15 şi puţin după ora 17,00 două trenuri s-au blocat în respectiva staţie, mecanicii nemaiputând porni garniturile. Oamenii au fost evacuaţi din trenuri şi obligaţi să coboare în staţia şi aşa foarte aglomerată din cauza orelor de vârf la care s-au înregistrat defecţiunile. 
Astfel, numărul defecţiunilor înregistrate la trenurile sau căile de rulare ale metroului bucureştean creşte exponenţial în aşa fel încât producerea unei tragedii majore pare numai o chestiune de timp. 

Rădoi: trenurile au refuzat să mai plece

Ion Rădoi, liderul sindicaliştilor de la Metrorex, a declarat pentru „Adevărul” că defecţiunea a fost la sistemul de siguranţă al garniturii. „Mecanicii au încercat, în ambele cazuri, să dea restart sistemelor, dar fără rezultat. Trenurile au refuzat să pornească”, a explicat acesta. 

„Îngrijorător este că metroul bucureştean face 39 de ani, dar aşa ceva nu am mai întâlnit. Cu toate că pe vremuri echipamentele erau mai rudimentare, nu aveam aşa multe defecţiuni. Şi acestea se înmulţesc cu fiecare zi care trece. Totul, după părerea mea, din cauza incompetenţei conducerii Metrorex. Aceasta pune în pericol singuranţa a 700.000 de călători zilnic, câte 2.000 de oameni pe fiecare garnitură. Cea mai bună dovadă a incompetenţei este faptul că s-a demonstrat că accidentul  din Berceni (din luna ianuarie, când un tren a pornit fără comandă, s-a izbit într-un zid al depoului IMGB şi a rănit un mecanic-n.r.)  s-a produs din cauza acelui tip de garnituri de tren care este dotată cu un soft de control cu mai multe erori, dar Metrorex continuă să le folosească.  Zilnic transportă zeci, dacă nu sute de mii de călători. Întrebaţi-i pe cei care au făcut contractul, cei care au făcut licitaţiile, cei care au urmărit derularea acestui contract şi cei care au făcut recepţia acestor trenuri, ei trebuie să răspundă”, a subliniat Ion Rădoi preşedintele sindicatului de la metrou.

Lipsa fondurilor

De-a lungul timpului, problemele tehnice ale metroului bucureştean au fost diverse, de la defectarea unor boghiuri, la incendierea unor cabluri de comandă şi, acum, mai nou, la probleme serioase de soft. 
Surse apropiate Metrorex spun că societatea nu are insuficienţi bani alocaţi pentru întreţinerea echipamentelor. „Metrorex nu a primit subvenţiile şi astfel, resursele financiare pentru reparaţii sunt mai mult decât limitate. Ca să nu mai vorbim de cele alocate pentru schimbarea unor echipamente cu versiuni mai moderne“, a arătat sursa citată.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: