FOTO Dacia Sandero 3 primeşte motorizare hibrid şi platformă tehnică modernă

FOTO Dacia Sandero 3 primeşte motorizare hibrid şi platformă tehnică modernă

Fotografie-spion a noului Sandero realizată de jurnaliştii de la moto.es

La opt ani de la lansarea sa, prin noua generaţie care va fi dezvăluită anul viitor la Salonul Auto de la Paris, Dacia Sandero va trece printr-o adevărată revoluţie tehnică. În primul rând se renunţă la vechea platformă  tehnică B0 (care datează din anul 1998, fiind montată pentru prima oară pe Clio 2) şi se trece la una nouă şi modernă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Este vorba de platforma CMF/B care poate fi găsită şi pe Renault Clio 5, Nissan Juke şi Captur 2, lucru care explică şi unele asemănări estetice între viitorul Sandero şi ultimul model de Clio. Maşina va avea un look german, iar constructorul francez susţine că, în comparaţie cu modelul actual, calitatea materialelor din care va fi fabricat bordul va creşte substanţial, arată moto.es. Printre altele, noul Sandero va beneficia pe bord de o tabletă de dimensiuni medii. Totuşi, tehnic vorbind, Sandero (cod intern BJI) va folosi versiunea „Low Spec” a CMF / B care nu include cele mai noi tehnologii din motive de cost. 
 
Motorizările
 
Noul Sandero va beneficia de două motoare pe benzină. Este vorba de 1.0 SCe de 75 CP şi 1.0 TCe de 100 CP. Va mai fi disponibil şi propulsorul diesel 1.5 dCi de 85 CP. În plus, în premieră, versiunea Sandero Stepway va primi un motor mild-hibrid, asemănător cu cel pe care l-a anunţat Ford pe modelul Puma. Este vorba despre un propulsor 1.6 benzină, care va fi ajutat de un sistem electric cu tehnologii de 12 sau 48 de volţi. Puterea totală a propulsorului hibrid va fi de 140 de cai. 
 
Constructorul francez a lăsat să se înţeleagă că versiunile clasice de motorizare vor fi mai scumpe cu numai 200-300 de euro în comparaţie cu cele aflate acum în fabricaţie, dar nu a dat variante de preţ pentru Sandero Stepway mild-hibrid, care, în principiu, trebuie să aibă un preţ sensibil crescut în comparaţie cu variantele cu propulsie tradiţională.  
 
 
Oricum, anul 2020 va fi un an plin pentru marca românească. Pe lângă lansările Logan 3 şi Sandero 3, mai sunt programate şi cele ale noilor Lodgy şi Dokker. Acestea din urmă nu beneficiază de noua platformă, ci vor fi construite pe vechile tehnologii. Totuşi, foarte important, Lodgy va fi redesenată pentru a ataca piaţa SUV-urilor mici. Astfel, viitorul Lodgy va avea un look specific unui SUV, dar nu va şi calităţile unui astfel de model.
 
Vânzări record
 
Alături de Duster, Sandero este una dintre vedetele vânzărilor Dacia în Europa. În luna august a acestui an, de exemplu, cu un volum de 17.764 unităţi livrate, Sandero s-a aflat pe locul patru în topul celor mai bine vândute maşini din Europa. Este vorba de un avans de 2,5 la sută faţă de perioada similară a anului trecut. 
 
Şi asta în contextul în care, în cifre absolute, luna august nu a fost nici pe departe cea mai bună pentru marca Dacia în acest an. În luna iunie, automobilele Dacia depşeau 58.000 de unităţi vândute, iar în iulie erau peste 52.000.
 
 
În total, în luna august a acestui an, Dacia a vândut 51.692 autoturisme, din care aproxiamtiv 37.000 au fost de livrările de  Duster şi Sandero. 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările