Dacia recheamă Dusterul în service. Ce probleme au cele peste 1.800 de maşini şi în cât timp se remediază

Dacia recheamă Dusterul în service. Ce probleme au cele peste 1.800 de maşini şi în cât timp se remediază

O rechemare similară pentru modele Dacia Duster cu aceeaşi eroare de fabricaţie a fost făcută cu mai mult timp în urmă şi în ţări din vestul Europei. Irlandezii sau germanii au avut prioritate în faţa clienţilor români

Dacia recheamă în service modelul Duster pentru probleme identificate la calculatorul de injecţie. Practic, este vorba de o posibilă calibrare „incorectă a calculatorului de injecţie” care poate duce la „pierderea funcţiei Star&Stop şi a sistemului ESM (Energy Smart Management)”, precizează în anunţ Renault Commercial Roumanie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Producătorul auto precizează în anunţul publicat, miercuri, pe site-ul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) că în unităţile de service autorizate va fi verificată versiunea de software a calculatorului de injecţie şi, în cazul în care se va considera necesar, „se va instala o nouă versiune de software”.  Operaţiunea durează 35 de minute şi este gratuită, costurile fiind suportate de producător, mai menţionează sursa citată. În total, în România, ar putea fi afectate 1826 de maşini.

În Irlanda cei 66 de clienţii au primit mai multe informaţii

Numai că o rechemare similară pentru modele Dacia Duster cu aceeaşi eroare de fabricaţie a fost făcută cu mai mult timp în urmă şi în ţări din vestul Europei. În Irlanda, rechemarea a fost făcută pe 31 februarie 2018, iar Campania a fost anunţată pe 31 ianuarie. Asta deşi acolo sunt afectate un număr mult mai mic de maşini. Mai mult, conform site-ului Competition and Consumer Protection Commission, instituţie din Dublin cu atribuţii similare cu cele ale ANPC, proprietarilor de Duster din Irlanda le sunt oferite mult mai multe informaţii decât celor din România.

Astfel, Renault Ireland îi informează pe cei 66 clieţi afectaţi de rechemare că intervenţia este necesară la maşinile produse 6 iunie 2017 şi 10 octombrie 2017 şi că sistemele START STOP şi / sau echipamentul ESM (Energy System Management) pot să nu funcţioneze „din cauza unui alternator defect”. Renault Ireland precizează în anunţ că „motorul se poate opri” în timpul mersului şi că acest lucru se poate întâmpla fără ca şoferul să fie avertizat de un indicator martor de pe bord.

În Germania intervenţia durează cu 5 minute mai puţin

Şi proprietarii germani de maşini Dacia Duster cu acest defect au fost anunţaţi mai devreme decât cei români. Concret, pe 6 martie 2018, cei 341 de posesori de maşini afectate din Germania erau chemaţi în service în cadrul campaniei. Conform lui Martin Zimmermann, purtătorul de cuvânt al Renault Deutschland AG, în Germania intervenţia durează numai 30 de minute. Se pare că, în total, în întreaga lume sunt afectate aproximativ 10.251 de vehicule.

Rechemări anunţate de mai mulţi producători

În timp, ca şi modelele unor alţi producători auto, Dacia Duster a trecut prin mai multe rechemări în service. Ultima dintre ele a avut loc anul trecut când puteau exista ceva probleme de funcţionare a airbagului şoferului. De la începutul anului şi până în prezent diverşi producători, între care VW, Audi, Mercedes, Fiat, Jeep, Honda, Hyundai sau Citroen  auto au anunţat 33 de rechemări în service după ce au costatat diverse defecţiuni din fabricaţie, mai mult sau mai puţin serioase sau periculoase pentru ocupanţii maşinilor.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: