Cu câteva zile înainte de Paşte am adresat Primarului General al Bucureştiului, Doamna Gabriela Firea, o petiţie cu o problemă în interes personal precum şi în interesul unui grup de vecini de pe strada noastră din centrul oraşului. Scopul acestui scurt articol este de a sublinia calitatea excelentă a serviciilor oferite de către Direcţia Relaţii cu Publicul şi Registratură din Primăria Capitalei. Înregistrarea petiţiei am făcut-o prin Internet fără efort, simplu şi rapid prin intermediul site-ului www.pmb.ro. Instantaneu, am primit prin email mesajul: “Prin intermediul acestui e-mail va confirmăm primirea mesajului Dvs. ... Adresa Dumneavoastră de e-mail va fi folosită de noi exclusiv pentru a va transmite informaţii cu privire la solicitarea formulată.

Mai mult, ca să fiu lămurit complet (în calitate de petiţionar fără nicio experienţă) am mai primit incă un email cu mesajul: „Petiţia dumneavoastră, adresata Primăriei Municipiului Bucureşti prin intermediul site-ului www.pmb.ro, încărcată la data de 2019-04-18 11:59:05 a primit numărul de înregistrare 17298xx/2019-04-18.“ Pentru acest mod profesionist de funcţionare coerentă a unui sistem informatic, de utilitate publică, am considerat că trebuie să fac cunoscut acest fapt pozitiv. Dar şi pentru faptul că aceeaşi petiţie am trimis-o la Primăria Sect. 4, Bucureşti. În acest caz am rămas complet în „ceaţă“ deoarece, deşi am urmat aceeaşi procedură ca cea folosită la trimiterea petiţiei la Primăria Municipiului Bucureşti, nu sunt sigur nici acum dacă petiţia mea s-a transmis la „adrisant“? Se pare că sistemul IT de la Primăria Sect. 4 nu este suficient de performant. De aceea, am considerat că este bine să subliniez, pe această cale, profesionalismul realizatorilor site-ului pmb.ro care au pus la dispoziţia simplilor cetăţeni un instrument informatic cu performanţe excelente (descrise mai sus). Logic, apare întrebarea: de ce nu se foloseşte acelaşi sistem IT (validat ca fiind performant) la toate primăriile cel puţin din Capitală dacă nu din întreaga ţară? Investiţia din banii publici ar fi mult mai rentabilă prin numărul mare de utilizatori.

Însă ce m-a făcut să am iniţiativa de a scrie câteva comentarii de apreciere despre serviciile de înaltă calitate oferite de Primăria Municipiului Bucureşti a fost încă o surpriza neaşteptată şi plăcută: răspunsul la petiţie a sosit după numai 6 (şase) zile prin email ca un document oficial (sub forma unui fişier ataşat, în format PDF). Extrem de prompt! Totuşi, nu aş vrea să se creadă că poate aş fi entuziasmat de răspunsul primit şi, de aceea, scriu pe blog la Adevărul. De la Capitală am primit informaţii complete cu un răspuns clar doar despre faptul că petiţia noastră a fost transmisă unei instituţii „care are competenţe legale de soluţionare şi de la care urmează să primiţi răspuns“. Deocamdată, îndrăznesc să sper că problema pe care o avem şi care durează de mulţi ani se va rezolva pozitiv, fiind plauzibilă o soluţie simplă...

În acest articol, consider că este important să subliniez impactul şi semnificaţia pe care le poate avea un serviciu de înaltă calitate, ca cel menţionat mai sus. Impactul pentru cetăţean este imens deoarece poate să-şi înregistreze o petiţie foarte simplu şi rapid fără a fi nevoit să se deplaseze la registratura primăriei. Se asigură astfel, economii de bani, de timp şi de stress. Este limpede că astfel de servicii nu se pot realiza fără o colaborare interdisciplinară între specialiştii de înaltă calificare în IT (cei care au realizat site-ul pmb.ro) şi experţii în relaţii publice, cei de la Primăria Municipiului Bucureşti, care deservesc cetăţenii, după părerea mea, impecabil. Semnificaţia distinctă, în acest exemplu de serviciu eficient şi de înaltă calitate, este în termeni de „gen“ prin faptul că  este asigurat de doua femei care merită menţionate explicit: Director executiv Mirela Ercuţă şi Inspector superior Irina Ştefan. În fine, o semnificaţie relevantă este adaptatare coerentă a tehnologiei de vârf şi a inovaţiei la un serviciu public în folosul bucureştenilor! Mie nu-mi rămîne decît să sper în rezolvarea pozitivă a petiţiei noastre.