Rechizite gratuite în Bucureşti. Dosarele se depun de duminică, 1 septembrie
0Elevii bucureşteni, cu vârste cuprinse între 6 şi 14 ani, pot beneficia de un sprijin financiar în valoare de 450 lei, pentru achiziţionarea de rechizite şcolare. Dosarele pentru anul şcolar 2019-2020 se pot depune începând de duminică, 1 septembrie 2019.
Primăria Capitalei a lansat anul trecut un program pentru prevenirea abandonului şcolar în Municipiul Bucureşti, ce are în vedere acordarea de sprijin financiar pentru achiziţionare de rechizite şcolare.
Acest program continuă şi în anul 2019, iar dosarele pentru acordarea sprijinului financiar, pentru anul şcolar 2019-2020 se depun începând cu 1 septembrie 2019.
Beneficiarii sprijinului financiar pentru prevenirea abandonului şcolar în Municipiul Bucureşti sunt părinţii/părintele/reprezentanţii legali ai copiilor cu vârsta cuprinsă între 6 şi 14 ani, încadraţi într-o formă de învăţământ publică sau privată, cu domiciliul stabil în Bucureşti de cel puţin 6 luni sau reşedinţa de cel puţin 6 luni pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Bucureşti, la data depunerii cererii.
Depunerea cererii şi documentele obligatorii
Cererea privind acordarea sprijinului financiar şi documentele obligatorii se transmit DOAR PRIN POŞTĂ, la adresa din strada Constantin Mille nr. 10, cod postal 010141, sector 1, Bucureşti, începând cu data de 1 septembrie 2019.
Acte necesare:
- cerere tip (modelul tip se poate descărca de pe site-ul D.G.A.S.M.B)
- certificatul de naştere al copilului, copie (pentru copiii cu vârsta de până în 14 ani).
- buletinul copilului, copie, emis pe raza administrativ-teritorială a municipiului Bucureşti (pentru copiii care au împlinit 14 ani)
- actele de identitate ale ambilor părinţi, cu domiciliul stabil în Bucureşti de cel puţin 6 luni sau reşedinţa de cel puţin 6 luni, la data depunerii cererii, copie (faţă/verso în cazul vizei de reşedinţă). În cazul părinţilor divorţaţi, se depune copia hotărârii de divorţ, din care să reiasă părintele căruia îi este este încredinţat minorul
- adeverinţă emisă de unitatea de învăţământ din care să reiasă încadrarea într-o formă de învăţământ publică sau privată de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Bucureşti – original
- decizie tutore şi act de identitate tutore (copie) – unde e cazul
- certificat emis de DITL-ul de sector prin care se atestă lipsa datoriilor faţă de bugetul local pentru ambii părinţi – original
- adeverinţă de venit din partea ambilor părinţi, din care să reiasă veniturile lunare – original
În calculul privind stabilirea venitului pe membru de familie se iau în considerare atât veniturile ambilor părinţi cât şi cele ale copiilor ( alocaţii/burse/indemnizaţii etc)
- dovada plăţii (factură şi dovada achitării pentru factură sau bon fiscal ştampilat), într-un format care permite citirea conţinutului şi care să ateste achiziţionarea de: cărţi, papetărie şi rechizite pentru copii. Dovada plăţii trebuie sa conţină: denumire produs, cantitate pentru fiecare produs, valoare, în original.
* Documentele prezentate pentru decontare vor conţine doar produse care fac obiectul prezentului sprijin financiar.
* Sunt decontate facturile/bonurile fiscale care au data cumpărăturilor începând cu 23 august 2018.
- extras de cont pe numele reprezentantului legal al copilului (extrasul de cont se obţine de la banca unde este deschis contul, eliberându-se pe loc)
Condiţii de acordare:
- se acordă o dată pe an (an şcolar, septembrie – iunie), pentru fiecare copil în parte, un sprijin financiar în cuantum de 450 lei, sub formă de decont
- venitul pe membru de familie să fie sub 1.900 lei
- se acordă pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 6-14 ani, care frecventează o formă de învăţământ publică sau privată
- ambii părinţi să aibă CI cu domiciliul stabil în Bucureşti de cel puţin 6 luni sau reşedinţă de cel puţin 6 luni pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Bucureşti, la data depunerii cererii
- s-a transmis dosar cu toate actele doveditoare menţionate anterior
- se acordă sub rezerva achitării de către beneficiar a obligaţiilor de plată faţă de bugetul local
- se acordă doar dacă produsele achiziţionate sunt: cărţi, papetărie şi rechizite pentru copii, conform anexei de pe site-ul D.G.A.S.M.B
- sprijinul financiar nu se acordă pentru copiii aflaţi în plasament la asistentul maternal profesionist
- părintele/reprezentantul legal trebuie să transmita dovada plăţii în original ( factură şi dovada achitării pentru factură, bon fiscal ştampilat); dovada plăţii trebuie să provină de la furnizori autorizaţi ale căror documente să fie întocmite în conformitate cu prevederile din codul fiscal
- ambii părinţi să deţină cetăţenie română
Nu beneficiază de prevederile persoanele care:
- nu au CI cu domiciliul stabil în Bucureşti de cel puţin şase luni sau viză de reşedinţă emisă de cel puţin 6 luni pe raza administrativ-teritoriala a Municipiului Bucuresti, la data depunerii cererii
- unitatea de învăţământ publică sau privată frecventată de copil nu se află în raza administrativ-teritoriala a Municipiului Bucureşti
- au depus un dosar incomplet sau actele care fac obiectul dosarului nu sunt valabile şi/sau nu sunt lizibile
- dovada plăţii ( factura şi dovada achitării pentru factură, bon fiscal ştampilat) nu provine de la furnizori autorizaţi ale căror documente să fie întocmite în conformitate cu prevederile din codul fiscal
- înregistrează datorii faţă de bugetul local
- venitul pe membru de familie este mai mare de 1.900 lei
Produsele care pot fi achiziţionate:
- cărţi care ajută la creşterea şi dezvoltarea corespunzătoare a copiilor, cărţi care fac parte din lectura obligatorie impusă de şcoală, manuale şcolare, culegeri, cărţi de colorat, cărţi cu poveşti, cărţi audio, ştiinţă şi viaţă, educaţie medicală, educaţie civică şi etică.
- Rechizite şi papetărie pentru copii: instrumente de scris şi corectură, articole din hârtie, caiete şi coperţi, adezivi, obiecte pentru desen şi pictură, produse pentru depozitare obiecte şcolare (penare, ghiozdane), etc
*NU VOR FI DECONTATE UNIFORMELE ŞCOLARE!!
Important!
1. Din adeverinţa emisă de unitatea de învăţământ trebuie să reiasă încadrarea într-o formă de învăţământ publică sau privată, precum şi dacă copilul beneficiază de bursă la momentul depunerii cererii.
2. Pe plicurile transmise prin poştă, lângă adresa D.G.A.S.M.B se va menţiona şi „PENTRU RECHIZITE SCOLARE”.
3. Decontarea rechizitelor se efectuează doar prin virament bancar.
4. Dosarele depuse pentru acordarea sprijinului financiar, pentru anul şcolar 2019-2020, se vor depune începând cu 1 septembrie 2019.
5. Se vor deconta doar facturile/bonurile fiscale care au data cumpărăturilor începând cu 15 iunie 2019.
Important!
Sprijinul financiar va fi virat în contul beneficiarului la finalul lunii următoare depunerii cererii, pentru cererile care au data poştei până pe data de 15 ale lunii şi până la finalul celei de-a doua luni de la depunere, pentru cererile care au data poştei după data de 15 ale lunii.