Dezastrul din fast-food-urile din mall. Cum te fereşti de ţepele restaurantelor

Dezastrul din fast-food-urile din mall. Cum te fereşti de ţepele restaurantelor

Ce au găsit inspectorii la restaurantele din Sun Plaza FOTO Facebook / Paul Anghel

Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor închid restaurant după restaurant în urma controalelor care scot la iveală că bucureştenilor li se dă mâncare alterată gătită în bucătării infecte. Oamenii sunt sfătuiţi să ceară bonul fiscal de fiecare dată şi să fie atenţi la modul în care le este servită mâncarea

Ştiri pe aceeaşi temă

 
Neregulile igienico-sanitare din restaurantele din Capitală dau de lucru comisarilor de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi de gândit bucureştenilor care preferă să ia masa în oraş. După ce au luat la rând localurile cu specific asiatic punând lacătul mai mai multe dintre acestea, inspectorii ANPC au intrat în mall-uri şi au luat la puricat restaurantele din zona food. Mai exact, de această dată au fost vizate locurile de luat masa din complexul SUN Plaza Bucureşti. Aici au descoperit alimente expirate, carne fără etichetă şi produse alimentare depozitate necorespunzător. Reprezentanţii consumatorilor cer închiderea acestor locaţii şi fac apel ca oamenii să fie atenţi şi să solicite întotdeauna bonul fiscal.
 
Peste 490 de kg de alimente au fost confiscate numai de la restaurantele din SUN Plaza. În schimb, comercianţii au primit amenzi în valoare de 170.000 de lei, iar unii dintre ei s-au ales şi cu lacăt pe uşă, printre aceştia numărându-se Imbiss Grill, Osteria di David, Li-Wu, Golden Woks şi Rustic. 
 
Conform inspectorilor de la ANPC dintre cele 7 restaurante închise vineri seară, 6 şi-au rezolvat problemele în cursul nopţii şi au fost redeschise sâmbătă.
În situaţia de la Sun Plaza, mesele calde ale operatorilor economici fie nu funcţionau, fie nu ajungeau la temperaturile la care ar trebui. Mai mult, mare parte a produselor erau gătite, fierte, apoi congelate. În plus, existau foarte multe produse expirate care urmau să fie preparate, unele alterate, altele mucegăite, a explicat directorul ANPC, Paul Anghel.
 
FOTO Facebook/ Paul Anghel 
 
Acesta are şi câteva sfaturi pentru consumatorii care obişnuiesc să mănânce în oraş. „Cosumatorii ar trebui să verifice cu atenţie tichetele pe care sunt scrise preţurile şi pe care sunt detaliate ingredientele pentru că acolo sunt scoşi în evidenţă alergenii. Ar trebui să ştie că mâncarea trebuie servită la o temperatură de aproximatix 60 de grade şi unde nu primesc preparate care nu sunt calde, ar trebui să refuze mâncarea”, a explicat Anghel, adăugând că cererea şi păstrarea bonului este crucială. „În situaţia în care este o problemă, bonul este documentul probatoriu că au achiziţionat din locul respectiv”. Cu toate acestea, şeful ANPC recunoaşte că puterea consumatorilor este limitată, iar crucial este modul în care intervin autorităţile. „Consumatorul ar trebui să aibă încredere în autorităţi, iar în situaţia de faţă, noi ne-am făcut datoria şi am eliminat absolut toate neconformităţile”, a precizat Anghel. 
 

Consumatorii să ceară banii înapoi

 
Bucureştenii care ştiu că au consumat produse alimentare în perioada de proximitate a controalelor ANPC în restaurantele cu nereguli, ar trebui să ceară banii înapoi, spune şi preşedintele Organizatiei pentru Protecţia Consumatorilor InfoCons, Sorin Mierlea. „Ar fi binevenit ca aceste persoane, dar mai ales copiii şi persoanele în vârstă să-şi facă un set de analize, pentru a vedea dacă nu au cumva vreo problemă de sănătate din cauza alimentelor consumate”, a precizat Mierlea. Consumatorii sunt îndemnaţi să fie mai atenţi ce şi de unde cumpără. „În momentul în care alegem un restaurant, prezumăm că autorităţile şi-au făcut treaba şi că acesta are avizele şi autorizaţiile de funcţionare. Ceea ce putem face este să solicităm bonul fiscal, pentru a avea o dovadă justificativă în caz că vrem să ne recuperăm dauna materială”, susţine şi Mierlea. 
 
Preşedintele InfoCons cere totodată intensificarea controalelor în Bucureşti, precum şi extinderea lor în întreaga ţară. „Aceste controale ar trebui extinse şi pe rafturile hypermarket-urilor din ţară. Consider că ar trebui ca ANPC să facă publice rezultatele controalelor fiindcă, până la urmă, indiferent de amenzile care vor fi date, cea mai puternică „amendă” este dată de către consumator, în momentul în care nu se mai duce să consume din acea locaţie. Şi astfel, agentul economic va fi mult mai speriat”, a mai precizat Mierlea. 

 

FOTO Facebook / Paul Anghel 

Imagini din aceeasi galerie
  • FOTO Facebook / Paul Anghel 
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: