Cornel Pieptea, viceprimarul Capitalei: Oprescu vrea să pună pe butuci RATB prin bugetul propus pentru 2015

Cornel Pieptea,
viceprimarul Capitalei: Oprescu vrea să pună pe butuci RATB prin bugetul propus
pentru 2015

Cornel Pieptea, viceprimarul Capitalei, susţine că primarul general, Sorin Oprescu, nu este interesat de soarta Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), lucru demonstrat de bugetul propus pentru acest an.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Bugetul propus pentru activitatea RATB în 2015 demonstrează negru pe alb că Sorin Oprescu este primarul cel mai puţin interesat atât de soarta regiei, cât  şi de soarta oamenilor care muncesc aici.

RATB a solicitat pentru acest an o subvenţie de 600 milioane de lei, iar primarul a propus în proiectul de buget 529.544.000 lei. În aceste condiţii, nu vor putea fi reparate cele 80 de tramvaie trase pe dreapta, iar cele 317 autobuze vor rămâne în continuare imobilizate în autobazele RATB“, susţine Cornel Pieptea.

De asemenea, Pieptea susţin că potrivit bugetului înaintat de Sorin Oprescu, activitatea celor 800 de angajaţi de la uzina URAC este pusă sub semnul întrebării, întrucât primarul a prevăzut pentru acest an construirea a doar două tramvaie, care au fost deja realizate în bună parte anul trecut, urmând să fie gata în următoarele două luni. 

În aceste condiţii, spune Pieptea, din iunie, angajaţii URAC se vor rezuma doar la repararea actualelor mijloace de transport, deşi obiectul lor principal de activitate este producţia de tramvaie.

RATB, într-o situaţie dificilă

Cu alte cuvinte, conform bugetului propus de Sorin Oprescu, anul acesta RATB va putea cel mult să păstreze în circulaţie actualele vehicule aflate pe traseu, întrucât fără subvenţia necesară nu poate fi vorba nici de mijloace de transport noi, dar nici de repararea celor trase pe dreapta. În concluzie, calitatea serviciului public de transport se va degrada în continuare, bucureştenii vor aştepta şi mai mult timp în staţii si vor circula şi mai înghesuiţi în mijloacele de transport, după cum precizează Pieptea.

„Consider că acceastă situaţie nu corespunde unui oraş cu pretenţii de capitală europeană şi tocmai de aceea sunt total în dezacord cu poziţia lui Sorin Oprescu faţă de funcţionarea RATB. Susţin că cei 800 de angajaţi ai URAC trebuie să aiba de lucru tot timpul anului, iar în parcul circulant trebuie reintrodus un număr cât mai mare din vehiculele trase pe dreapta în prezent.

În acest sens, voi propune în cadrul şedintei de Consiliu în care se va discuta bugetul Capitalei pentru 2015 majorarea subvenţiei alocate RATB cu minim 20 milioane lei şi alocarea sumelor necesare pentru investiţii, astfel încât URAC să producă şase  tramvaie anul acesta şi să se introducă 20 de automate stradale pentru vânzarea titlurilor de călătorie.

Totodată, după aprobarea de către CGMB a subvenţiei şi a cheltuielilor de investiţii, solicit conducerii RATB să comunice public care este planul de eficientizare a activităţii şi condiţiile de calitate asumate pentru prestarea serviciului de transport“, a ţinut Pieptea să precizeze.

Sindicaliştii RATB: Şoferii sunt nevoiţi să cumpere piese de schimb din banii lor

Sindicaliştii RATB au anunţat recent, într-o conferinţă de presă, că şoferii sunt nevoiţi să cumpere 40% din piesele de schimb din banii lor. Aceştia susţin că situaţia RATB este dezastruoasă şi că multe mijloacelor de transport în comun zac în depouri, pentru că sunt defecte şi nu există bani pentru reparaţii. Sindicaliştii susţin că din pricina subfinanţării, mijloacele de transport în comun au o mulţime de defecţiuni, iar oamenii care circulă zi de zi cu ele nu o fac în condiţii de siguranţă. 
 
De asemenea, sindicaliştii sunt nemulţumiţi de faptul că  şoferii care conduc zi de zi mijloacele de transport în comun ale regiei sunt nevoiţi deseori să scoată bani din buzunar pentru a cumpăra piese de schimb necesare vehiculelor. Totodată, susţin sindicaliştii, din cauza defecţiunilor, zilnic sunt scoase din circulaţie între 80 şi 100 de vehicule, fapt resimţit de călători care sunt nevoiţi să aştepte prin staţii minute în şir.
 
Probleme sunt şi în ceea ce priveşte calea de rulare şi reţeaua de contact, după cum au ţinut să precizeze sindicaliştii. Concret, în şinele de tramvai sunt numeroase rupturi, în jur de 800-900. Acest lucru pune în pericol siguranţa călătorilor. 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările