Cât vor plăti şoferii care parchează neregulamentar în Sectorul 5 pentru ridicarea şi transportul maşinilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ce se va întâmpla dacă şoferul vine când este ridicată maşinaFOTO Inquam Photos / George Călin
Ce se va întâmpla dacă şoferul vine când este ridicată maşinaFOTO Inquam Photos / George Călin

Şoferii care îşi parchează maşinile neregulamentar pe raza sectorului 5 riscă să plătească tarife de cel puţin 200 de lei pentru ridicarea şi transportul acestora, la care ar urma să se adauge 100 de lei pentru prima zi de depozitare. Consiliului Local Sector 5 a aprobat, miercuri, regulamentul privind procedura de ridicare, transport, depozitare şi restituire a vehiculelor/autovehiculelor staţionate neregulamentar.

Astfel, potrivit documentului citat de Agerpres, tarifele de ridicare sunt de:

- 100 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la cinci tone, inclusiv;

 - 150 lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste cinci tone. 

Tarifele de transport sunt de: 

- 100 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la cinci tone, inclusiv; 

- 150 lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste cinci tone. 

Tarif pentru depozitarea maşinii 

Tarifele de depozitare se stabilesc în funcţie de perioada de staţionare a vehiculului în depozit. În momentul depozitării efective, se percepe un tarif de 100 de lei pentru 24 de ore, iar după această perioadă, în funcţie de timpul de depozitare, câte 50 de lei pentru fiecare zi de staţionare în depozit. 

Contravaloarea operaţiunii de depozitare se calculează pe intervale de 24 de ore, începând cu data şi ora depozitării, nefracţionat. Plata tarifelor de ridicare, transport şi depozitare se efectuează către Sectorul 5 al Municipiului Bucureşti, prin instrumente electronice de plată. La plata tuturor tarifelor se percepe TVA. 

Potrivit hotărârii, activităţile de ridicare, transport, depozitare şi restituire a vehiculelor sunt efectuate de către Poliţia locală sau de către persoane special desemnate, conform prevederilor legale.

Ce se va întâmpla dacă şoferul vine când este ridicată maşina

Agenţii constatatori vor efectua fotografii sau înregistrări video, cu zona în care este staţionat autovehiculul. Nu vor fi ridicate vehiculele în cazul în care în interiorul acestora este vizibilă prezenţa unei persoane. 

În cazul în care proprietarul maşinii se prezintă în timpul operaţiunii de ridicare, înainte ca autospeciala să fie pusă în mişcare, acesta va fi sancţionat pentru abaterea săvârşită şi va achita tariful de ridicare, urmând să îi fie eliberat vehiculul, la locul constatării. 

Perioada maximă de depozitare a vehiculelor ridicate este de şase luni, exceptând situaţia în care proprietarul depune cerere de renunţare a dreptului asupra bunului. Restituirea vehiculului se va face numai proprietarului/deţinătorului/utilizatorului legal şi doar după achitarea tarifelor aferente.

Parcările de pe bulevardele din Sectorul 4 vor fi cu plată

De altfel, reamintim că în Sectorului 4, primarul Daniel Băluţă a anunţat miercuri că îşi menţine decizia privind tarifarea pe oră a locurilor de parcare de pe marile bulevarde. Astfel, de luni, 23 august, parcarea pe bulevardele sectorului vor trebui plătită pe oră cu o sumă de 1 leu sau 2 lei, în funcţie de zonă.

„Eu, ca primar, nu sunt ales de cetăţeni pentru a genera situaţii conflictuale nici cu persoane fizice şi nici cu instituţii. Ca atare, aceste lucruri le vom soluţiona. Dânşii au o anumită viziune, noi avem această viziune. Noi avem convingerea că deciziile pe care le-am luat sunt corecte şi sunt legale. Din punct de vedere al utilităţii lor, este un lucru imperios necesar acela de a fiscaliza locurile de parcare de la nivelul bulevardelor, pentru că, pe de o parte în această manieră va fi extrem de uşor să nu mai avem banda unu ocupată. Vă dau exemplul intrării într-o bancă sau într-un supermarket, unde avem de exemplu 20 de locuri libere. Dacă ele sunt libere şi sunt cu taxă, în mod evident vor fi folosite pe un interval de timp scurt. Dacă acele locuri sunt în permanenţă ocupate, alternativele pentru cei care vor să intre în instituţia respectivă sau în centrul comercial respectiv sunt limitate", a arătat Băluţă, în cadrul unei conferinţe de presă.

El a menţionat că tarifele care ar urma să se aplice de pe 23 august nu sunt mari, dar a reamintit totodată că Primăria Sectorului 4 a investit în infrastructura marilor bulevarde.

Este un lucru foarte simplu care poate îmbunătăţi viaţa oamenilor, de aceea nici tariful pe care îl avem nu este unul mare, pentru că ne interesează ca oamenii să conştientizeze în primul rând de ce este nevoie de această măsură.

Pe de altă parte, este important de ştiut că Sectorul 4 a investit în infrastructura marilor bulevarde peste 200 de milioane de lei.

Ca atare, toate aceste locuri de parcare noi sunt create de Sectorul 4, este o investiţie pe care cetăţenii Sectorului 4 trebuie să o recupereze în timp. Ca atare, este un gest de normalitate această reglementare a costurilor pentru locul de parcare. Se va aplica de luni, 23. Toate asperităţile de comunicare cu Primăria Municipiului Bucureşti sunt convins că le vom soluţiona cu înţelepciune", a spus Băluţă.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite