Iurie Topală: Transportul de pasageri la CFM generează pierderi de milioane de lei

Iurie Topală: Transportul de pasageri la CFM generează pierderi de milioane de lei

Veniturile întreprinderii de stat „Calea Ferată din Moldova” sunt acumulate din transportul mărfurilor. În cazul transportului de pasageri, cheltuielile sunt mult mai mari ca veniturile, iar pierderile ajung la 100 de milioane de lei pe an. Administraţia întreprinderii susţine că pe parcursul anului curent au fost destul de multe realizări, inclusiv legate de plata salariilor. Chiar şi aşa, la CFM mai este mult de la lucru, transmite IPN.

Directorul general al întreprinderii, Iurie Topală, a declarat, într-o conferinţă de presă, că atunci când a preluat conducerea, CFM înregistra datorii şi restanţe salariale. După trei ani, situaţia a fost remediată, iar în cel mai scurt timp, angajaţii îşi vor primi salariul la zi. În această lună a fost virată o parte a salariilor deja pentru luna noiembrie. Totodată, administraţia întreprinderii se află în plin proces de negociere cu Federaţia sindicatelor de profil, pentru a majora coeficientul salarial al fiecărui angajat din sistemul feroviar cu 35%. În prezent, salariul mediu al unui angajat de la CFM este de 4.500 de lei.

Iurie Topala a menţionat că în acest an au fost executate lucrări de reparaţie capitală a două linii înalte pentru descărcarea materialelor inerte pe staţiile Drochia şi Comrat, lucrări care nu s-au mai făcut încă din anul 1994. O altă realizare punctată este reducerea restricţiilor de viteză pentru aproximativ 30 de segmente de cale ferată, care se întind pe o distanţă de 18 kilometri. A fost reparat singurul tunel feroviar din ţară, care se află la kilometrul 155, în zona Mateuţi.

Pentru anul viitor este planificată reparaţia a 600 de vagoane, care vor fi puse la dispoziţia agenţilor economici care optează pentru serviciile CFM. De asemenea, sunt planificate reparaţii capitale pentru patru trenuri diesel de model D1.

După conferinţa de presă, conducerea CFM a prezentat zece automobile noi, primele din cele 30 de unităţi care vor fi achiziţionate. Automobilele vor fi distribuite la toate nodurile feroviare din ţară, astfel încât intervenţia specialiştilor la lichidarea unor defecţiuni să se producă în cel mai scurt timp posibil. Autoturismele sunt de model Dacia, iar distribuitorul oficial din Moldova le-a oferit la un preţ special. Costul total al celor trei tipuri de maşini noi ajunge la aproape opt milioane de lei, iar configuraţiile acestora corespund cerinţelor.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: