Începe pregătirea şantierului pentru realizarea podului peste Dunăre. Cum arată proiectul

Începe pregătirea şantierului pentru realizarea podului peste Dunăre. Cum arată proiectul

Macheta podului FOTO CJ Tulcea

Săptămâna viitoare vor începe lucrările de descărcare de sarcină arheologică a terenului pe care va fi construit podul peste Dunăre.

Ştiri pe aceeaşi temă

Preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu, a avut joi o întâlnire de lucru cu toţi factorii implicaţi în realizarea investiţiei privind podul peste Dunăre, în vederea analizării stadiului actual dar şi pentru luarea măsurilor în vederea urgentării desfăşurării etapelor premergătoare începerii efective a lucrărilor. 
 
Sorin Ailincăi, managerul Institutului de Cercetări Eco Muzeale, a precizat că instituţia este gata să înceapă lucrările de descărcare arheologică pentru partea de investiţie aferentă judeţului Tulcea. Institutul de Cercetări Eco-Muzeale a semnat săptămâna trecută contractul cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru descărcarea arheologică a terenului pe care va fi amplasat viitorul Pod peste Dunăre precum şi infrastructura rutieră adiacentă acestuia. Conform contractului, în urma obţinerii autorizaţiilor necesare, ICEM a solicitat beneficiarului punerea la dispoziţie a logisticii necesare. Solicitarea a primit un răspuns favorabil din partea CNAIR, astfel că lucrările sunt programate să înceapă săptămâna viitoare, conform unui comunicat de presă al CJ Tulcea.
 
FOTO Cum arată singurul pod suspendat peste Dunăre care va lega Tulcea de Brăila. Va fi finalizat în 2022
 
 
La întâlnirea organizată de consiliul judeţean au participat atât reprezentanţii beneficiarului Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, constructorul Astaldi – IHI JV, reprezentat de managerul de proiect Alessandro Minniti, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Constanţa, prin directorul general Marin Dima, administratorul public al judeţului, Vasile Strat, deputaţii Mirela Furtună, Anişoara Radu şi Lucian Simion, primarii unităţilor administrative pe teritoriul cărora se va realiza investiţia, precum şi Sorin Ailincăi, managerul Institutului de Cercetări Eco Muzeale.
 
Potrivit datelor prezentate de proiectanţi, din cei 23 de kilometri ai acestui proiect, circa 17 km sunt pe limita judeţului Tulcea. Contractul a fost semnat în luna ianuarie a acestui an, ordinul de începere a lucrărilor de proiectare a fost dat pe 2 martie 2018, urmând ca pe 1 martie 2019, toată proiectarea să fie gata, celelalte avize şi permise să fie luate şi autorizaţia de construcţie să fie emisă. Astfel, pe 2 martie 2019 ar urma începerea execuţiei efective a lucrărilor, programate pe trei ani, finalizarea lucrărilor urmând să aibă loc la începutul lunii martie 2022.
 
Podul suspendat, care reprezintă circa 70% din valoarea întregii lucrări, este considerat, la nivel de proiect, ca al patrulea din Europa ca deschidere centrală (1.120 m), la care se adaugă două deschideri laterale de 469 m şi, respectiv, de 364 de metri. Podul suspendat va avea şi două viaducte de acces de o parte şi de alta, de circa 90 de metri fiecare, şi va face legătura între oraşul Brăila şi, în final, oraşul Tulcea, ţinând cont că va deschide o legătură directă, nu prin intermediul bacului, pentru legarea Tulcei de restul ţării, fără a mai fi nevoie de ocolul pe la Giurgeni-Vadul Oii sau Feteşti.
 
În afară de podul suspendat, proiectul cuprinde şi 17 km de drum nou, la nivel de patru benzi pe circa 4 km, urmând ca de la sensul giratoriu spre Smârdan, respectiv Jijila, să rămână la o singură bandă pe sens. De asemenea, în afară de podul suspendat, proiectul mai cuprinde circa 32 de structuri (poduri), din care 13 sunt cu deschideri mai mari de 14 m.
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările