Povestea de succes a gorjencei care a înfiinţat o companie de modă care a ajuns celebră în toată lumea

Povestea de succes a gorjencei care a înfiinţat o companie de modă care a ajuns celebră în toată lumea

Alina Cîrstea, fondatoarea companiei Cristallini. FOTO: Arhivă personală

Gorjeanca Alina Cîrstea, în vârstă de 31 de ani, se află în spatele brand-ului românesc de succes „Cristallini“. Aceasta este fiica liberalului gorjean Gheorghe Orzan, dar faima acesteia şi mai ales a afacerii pe care a pus-o pe picioare a depăşit-o cu mult pe cea a tatălui.

Alina a bsolvit Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” şi Târgu-Jiu şi a urmat până la un punct un traseu asemănător cu cel al tatălui, absolvind o facultate cu profil tehnic, cea de Informatică din Bucureşti. Atracţia către modă s-a manifestat chiar din copilărie. Primele încercări au fost făcute la maşina de cusut a bunicilor. „Atracţia am simţit-o la o vârstă fragedă. De fiecare dată când mergeam în vacanţe la bunici, eram atrasă de maşina de cusut a bunicii şi încercam să confecţionez singură rochii pentru păpuşi. Spre vârsta adolescenţei, devenisem din ce în ce mai pasionată de lumea modei şi încercam să fiu în permanenţă la curent cu ultimele tendinţe cumpărându-mi reviste precum «Vogue», care se puteau procura doar dintr-un singur loc din Târgu-Jiu“, ne povesteşte Alina. 
 

A avut parte de susţinea părinţilor

 
Creatoarea recunoaşte că suportul financiar oferit de părinţi a contat foarte mult în cultivarea pasiunii pentru modă: „Părinţii deja erau obişnuiţi cu ritualurile mele de shopping în alte oraşe: de minim două ori pe an mergeam la Bucureşti pentru cumpărături sau atunci când mergem în excursii în capitale din Europa, marea majoritate a banilor erau folosiţi tot în interes de shopping. De multe ori, preferam să nu vizitez anumite obiective turistice, iar timpul respectiv îl alocam vizitării magazinelor multibrand sau casele de moda ale celor mai renumiţi designeri vestimentari din acea perioadă. Cu siguranţă, confortul financiar oferit de parinţi m-a ajutat foarte mult să-mi cultiv această pasiune orientată spre moda de lux“. 
 
Şi-a cultivat de una singură pasiunea pentru modul şi a avut un parcurs solitar în acastă direcţie. „Nu a fost necesară îndrumare din partea nimănui, întrucât singură mi-am dat seama că, într-un fel sau altul, trebuie ca pasiunea pentru modă să se transforme în profesie. Prin persuasiune am reuşit să-i fac pe părinţi să-mi accepte şi să-mi susţină această cale“, ne spune Alina.
 

Facultatea a ajutat-o săşi gestioneze mai bine afacere

 
Alina şi-a dorit să urmeze cursurile Universităţii Naţionale de Arte, dar a preferat, până la urmă, să frecventeze o facultate. „După terminarea liceului îmi doream să urmez cursurile Universităţii Naţionale de Arte, însă, ţinând cont că, în urmă cu 12 ani, industria modei în România era în fază incipientă şi nu oferea prea multe posibilităţi de dezvoltare, am preferat să urmez studiile părinţilor în domeniul informaticii şi să aleg o facultate de profil. Acest lucru pot spune că m-a ajutat, întrucât acum reuşesc să îmbin cu succes partea managerială cu cea creativă. Mai mult de atât, pot să coordonez cu uşurinţă administrarea magazinului online: shop.cristallini.com“.
 

Compania a fost fondată în urmă şapte ani

 
La vârsta de 23 de ani, Alina a luat decizia că este timpul să facă pasul către lumea modei. „Am profitat de faptul că în zona rochiilor destinate evenimentelor festive oferta în piaţă era relativ limitată“, ne explică gorjeanca. Dar, cel mai important moment din viaţa ei a avut loc în anul 2009, când a fondat împreună cu soţul ei compania „Cristallini“, cunoscută acum în toată lumea. „Cristallini înseamnă rezultatul muncii susţinute a unei întregi echipe de care sunt foarte mândră. m fondat compania în 2009, împreună cu soţul meu. Activitatea se desfăşura la început într-un showroom de 30 metri pătraţi, unde îmi petreceam aproximativ 10-12 ore din timp de luni până duminică. Mai apoi, în decurs de şase ani am avansat de la cei 30 mp la un spaţiu de aproximativ 500 mp, unde se afă acum şi linia de bărbaţi «Consiglieri», lansată anul trecut, iar în incinta întregului spaţiu îşi desfăşoară activitatea aproximativ 40 de persoane. Creaţiile au ajuns cam în toate colţurile lumii: de la SUA, la Nigeria şi până în Australia“, ne povesteşte Alina Cîrstea.
 

Compania Alinei a trecut Oceanul

 
Creaţiile „Cristallini“ au fost purtate de majortatea vedetelor din România, cum ar fi: Andreea Marin, Andra Maruta, Andreea Banică, Adelina Pestriţu, Andreea Ibacka, Ilinca Vandici etc. Pe plan international, marea majoritate a apariţiilor au fost pe covorul Rosu la Hollywood la evenimente cunoscute precum: Premiile Grammys, Premiile Oscar, premiere de film, emisiuni tv, reviste ca Vogue, Elle,  US! Weekly. 
 

Ce planuri are Alina Cîrstea 

 
Alina îşi doreşte ca numele companiei sale să pătrundă în cât mai multe oraşe mari din ţară, iar în toamnă va avea parte de o mare provocare: „Pe plan naţional, anul acesta ne dorim ca atât brand-ul pentru femei, cât şi cel pentru bărbaţi, să se regăsească şi în alte oraşe mari, precum Constanţa sau Cluj, iar pe plan internaţional ne dorim să creştem numărul magazinelor în care să se regasească produsele noastre, iar în septembrie vom avea participări la târguri expoziţionale din Paris“.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: