Transportatori români blocaţi în Dover: „Suntem victime colaterale ale Brexit“

Transportatori români blocaţi în Dover: „Suntem victime
colaterale ale Brexit“

FOTO: skynews.com

Prim-vicepreşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport, Alin Creţu, este de părere că cei peste 20.000 de şoferi blocaţi încă de luni, 21 decembrie, la graniţa dintre Franţa şi Anglia sunt victime colaterale ale negocierilor pentru Brexit.

Ştiri pe aceeaşi temă

Prim-vicepreşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport, Alin Creţu, susţine că la graniţa dintre Franţa şi Marea Britanie sunt blocate 20.000 de camioane.

Între cei afectaţi sunt şi sute de români. Alin Creţu a declarat pentru „Adevărul” că Federaţia pe care o reprezintă are 24 de şoferi blocaţi de patru zile la Dover. Oamenii au apă şi hrană, însă ar fi vrut să facă, totuşi, Sărbătorile de iarnă acasă, nu pe drumuri.

Oficial, francezii au decis să suspende circulaţia după ce englezii au anunţat că au descoperit o nouă tulpină de coronavirus, mai cotagioasă decât SARS-CoV-2. Alin Creţu crede că, de fapt, şoferii blocaţi în graniţă sunt victime colaterale ale negocierilor pentru Brexit. „Suntem victime ale unor negocieri pe Brexit, suntem victime colaterale”, a spus Alin Creţu.

Reprezentantantul transportatorilor a arătat că şoferii aşteaptă acum să fie testaţi şi în funcţie de rezultatul testului se va decide dacă îşi vor continua drumul sau vor fi plasaţi în izolare.

Un şofer a declarat pentru prea locală că operaţiunea de testare se desfăşoară lent, deşi este implicată şi armată. Se fac în jur de 200 de teste pe oră, ceea ce înseamnă că testarea se va finaliza peste câteva zile, ţinând cont de numărul mare de camioane şi de autocare blocate în zonă.

Alin Creţu a arătat că blocajul de la Dover a provocat pierderi de sute de euro pentru fiecare transportator şi de milioane de euro pentru firmele care au flux de producţie şi aşteaptă materia primă.

„Noi, transportatorii, suntem afectaţi, vorbim de pierderi de sute de euro. Dar, atunci când se blochează un flux de producţie se înregistrează pierderi de milioande euro”, a transmis acesta.

Alin Creţu a arătat că în situaţia în care camionul este încărcat cu produse alimentare fresh, care au un termen scurt de valabilitate, iar şoferul este depistat pozitiv şi trebuie să stea izolat 10-14 zile, marfa nu mai întruneşte criteriile pentru a fi recepţionată.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Şarlatanii „intelectuali“. Cum a făcut avere din cărţi o grupare de şnapani, escrocând ISJ Prahova şi Şcoala de Poliţie

Putin: şah mat

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările