Prefectura propune deschiderea de noi puncte de frontieră în Satu Mare

Prefectura propune deschiderea de noi puncte de frontieră în Satu Mare

Cătălin Dobşe (foto centru) afirmă că infrastructura de la Petea nu a fost gândită pentru un asemenea trafic - foto: A.C

Cinci puncte de legătură dintre judeţul Satu Mare şi Ungaria au infrastructura necesară pentru tranzitul de persoane. Prefectura propune deschiderea unora dintre ele pentru a reduce timpii din Vama Petea.

Ştiri pe aceeaşi temă

Şeful sectorului Petea, Cătălin Dobşe a prezentat în cadrul Colegiului Prefectural din data de 27 Ianuarie câteva din cauzele timpilor mari de aşteptare precum şi câteva soluţii.
 
Acesta a precizat faptul că punctul de trecerea frontierei Petea are un tranzit în creştere, atingând în 2016 cifra de trei milioane de oameni. Traficul este mai mare în special în preajma sărbătorilor religioase, atunci când cei care lucrează în străinătate vin în vacanţe acasă.
 
„Noi asigurăm un personal suficient ca să deservească toată infrastructura care există la momentul acesta, dar infrastructura este calculată pentru un trafic mult mai mic, mai ales în ceea ce priveşte traficul de marfă, în contextul în care la marfă se lucrează pe un singur sens, atât la intrare cât şi la ieşire pe o singură bandă. Poliţia de frontieră dispune de personal suficient, dar aici trebuie luat în considerare că la punctul de trecere controlul se face împreună cu partea maghiară, deci trebuie să aloce atât partea maghiară cât şi partea română număr suficient şi necesar de lucrători pentru a asigura un trafic fluent. Traficul greu, întradevăr, la fiecare început de săptămână se formează cozi de camioane care deranjează undeva mai ales populaţia din localitatea Petea – Dorolţ, dar aici recunoaştem că avem de lucru în sensul în care nu putem mai mult de o bandă să folosim, deoarece de la partea română spre partea maghiară se închide pe partea maghiară.”, afirmă şeful sectorului Petea.
 
Aceştia primesc ajutor săptămânal de la serviciul rutier, care sunt prezenţi pe şosea şi menţin ordinea pe partea de trafic. Din păcate acest lucru nu poate duce la fluidizarea circulaţiei.
 
Una dintre cauzele a timpilor mari de aşteptare este faptul că controlul se face atât pe partea română cât şi pe partea maghiară, ceea ce dublează timpii de aşteptare.
 
„Degeaba încercă să spunem că noi suntem răspunzători sau partea maghiară este, controlul se face comun, fiecare îşi atribuie un anumit număr de lucrători pentru un anumit interval de timp. Nu pot să îi cer lucrătorului maghiar sau a unuia de-al nostru să efectueze controlul la un autoturism sau o persoană într-un anumit timp determinat, un minut sau două. Fiecare călător trebuie verificat.”, afirmă Cătălin Dobşe.
 
Acesta recomandă celor care au de trecut graniţa să verifice site-ul poliţiei de frontieră, pentru a vedea cât sunt timpii de aşteptare în mod real, la punctele de trecerea a frontierei din judeţ.
 
„Soluţia este să se umple toate cinci benzile, atât de către partea noastră, cât şi de către partea maghiară. Asta e infrastructura, nu permite mai mult infrastructura. Faptul că se lucrează pe o bandă de autoturisme şi microbuze, alea sunt pe lângă proceduri, procedurile noastre permit, procedurile depe partea maghiară nu, de aia zic, că trebuie făcut o corelare între procedurile noastre şi ale lor. Aici lucrurile puţin scârţâie.”, a mai afirmat Cătălin Dobşe.
 
„În weekendul de după anul nou a trecut într-un weekend peste 14.000 de persoane. E inuman ce se întâmplă. Atunci stăteau la ieşire din oraş echipajele poliţiei rutiere şi a poliţiei de frontieră şi când vedeau maşinile cu alte numere decât cele de Satu Mare, erau oprit şi informate că mai este un punct de frontieră la Urziceni, unde se stă cinci minute. S-a lucrat pe şapte benzi, nu pe cinci, ci şi pe a şaptea, unde nici măcar nu există chioşcul ăla cu dotarea tehnică şi fugea poliţistul şi erau afară -20 de grade. Se schimba poliţistul la fiecare trei ore ca să reziste. S-a făcut tot ce se putea, dar faptul că cere legislaţia verificarea fiecărui document asta din păcate nu o putem modifica noi.”,a afirmat prefectul Radu Bud.
 
Acesta a mai completat că s-a cerut de la Ministerul Afacerilor Externe deschiderea altor puncte de frontieră în judeţul Satu Mare, dat fiind faptul că infrastructura o permite, existând drumuri care leagă judeţul de ţara vecină şi pe care în acest moment nu se poate trece. În judeţ există cinci astfel de puncte cu infrastructuri pregătite, trebuie doar ca Ministerul Afacerilor Externe român şi cu cel maghiar să ajungă la un consens pentru deschiderea lor. Unul dintre acestea este la Bercu, acolo unde este dejao şosea lată până în prima localitate din Ungaria, pe unde s-arputea redirija o parte din traficul de la Vama Petea.
 
„Aceasta ar fi o soluţie care ar putea să intre încă de anul acesta în vigoare, asta dacă, dacă nu se fac paşi înainte cu Schengenul.”, a mai completat prefectul.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările