Dorul de şcoală, resimţit de milioane de elevi. „Faptul că nu au putut să se întâlnească a generat frustrare”

Dorul de şcoală, resimţit de milioane de elevi. „Faptul că nu au putut să se întâlnească a generat frustrare”

Şcolile pregătite să primească elevi FOTO Larisa Matei

Şcoala românească nu mai seamănă deloc cu ce a fost odată. Porţile şcolilor nu s-au deschis pentru toţi elevii, iar acum învăţăceii sunt nevoiţi să se adapteze noilor condiţii. La începutul acestui an, vieţile a milioane de elevi au fost date peste cap de Covid-19.

Ştiri pe aceeaşi temă

Copiii au numărat zilele rămase până la începerea noului an didactic pentru a se putea reîntoarce în colectiv. Studiile sociologice arată că elevii au fost cei mai afectaţi de schimbările survenite odată cu apariţia noului virus, ultimele luni afectându-i inclusiv din punct de vedere emoţional. 

„Măsurile luate în contextul pandemiei de coronavirus l-a afectat pe fiecare elev în parte, fiecare reacţionând diferit. Ştim că este perioada la care interacţiunile sociale sunt extrem de intense. Faptul că nu au putut să se întâlnească a generat o stare de tensiune, de frustrare şi chiar de depresie în unele situaţii”, a explicat Aurelia Havrincea, psiholog din cadrul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională.

Dependenţa de online a crescut în lunile de izolare

Potrivit unui studiu realizat de Organizaţia Salvaţi Copiii, principala stare resimţită de către copii în urma închiderii şcolilor a fost plictiseala, urmată de oboseală, tristeţe şi furie. Principala activitate recreativă pentru copii în perioada izolării a fost jocul pe telefon, tabletă sau calculator, lucru care a făcut ca majoritatea timpului liber să fie petrecut tot în online, generându-se altfel o creştere a a riscului de expunere la bullying.

Riscurile care vin odată cu petrecerea timpului în online rămân, deoarece chiar şi acum o parte dintre elevi au început cursurile de acasă, în timp ce alţii vor merge la şcoală în sistem hibrid. Pentru a evita dependenţa cauzată de internet sau cazurile de bullying, părinţii pot interveni, ajutându-i pe copii să îşi organizeze timpul de aşa natură încât să se bucure şi de alte activităţi. 

„Socializarea s-a mutat în spaţiul virtual. Chiar dacă ei nu s-au întâlnit fizic, au continuat să se întâlnească pe canalele virutale. Pentru a ca nu cădea în capcana în care toată ziua stăm în faţa acestor obiecte necesare până la urmă e foarte important să ne stabilim din timp programul şi să alocăm un anumit timp pentru diferite sarcini şi alternative pentru petrecerea timpului”, a declarat Aurelia Havrincea.

Dorul de şcoală a fost sentimentul care i-a copleşit pe elevi

Pe lângă dorul de şcoală, elevii au resimţit şi teama provocată de noul virus, drept urmare nu puţini au fost cei care şi-au pus semne de întrebare în ceea ce priveşte siguranţa lor odată întorşi în băncile şcolilor. În acest sens inspectoratele şi şcolile s-au pregătit temeinic din toate punctele de vedere.  

La Colegiul Naţional Ioan Slavici din Satu Mare prima zi de şcoală a fost una atipică, fără festivitate şi fără clase pline, primii care au păşit în clase fiind elevii claselor a V-a şi a IX-a. Aparatura a fost pusă la punct pentru a nu fi întâmpinate probleme în predarea cursurilor online, distanţa în case a fost asigurată prin distanţa de minim 1 metru între elevi iar culoarele şi curtea scolii sunt marcate pentru a evita aglomeraţia.

„Suntem conştienţi că elevii au avut foarte mult de suferit în urma încetării cursurilor în luna martie, însă am luat toate măsurile necesare pentru a-i ajuta să se simtă în siguranţă. Spre exemplu luni, în prima zi de şcoală, bobocii din clasele a noua şi a cincea au fost primii care au păşit pe poarta şcolii, pe rând. Apoi marţi şi miercuri se face simularea predării on-line în sistem hibrid, cadrele didactice vor fi la şcoală iar elevii participă la orele de curs de acasă, în online. Începând de joi se va trece la predarea în sistem hibrid cu prezenţa fizică a elevilor. Totul a fost pregătit din timp, calculatoarele profesorilor, camerele web şi microfoanele au fost instalate, băncile sunt aşezate la o distanţă care să asigure distanţa de 1 metru între elevi, iar în şcoală şi în curtea şcolii au fost trasate rute de circulaţie”, a explicat Simona Sibian, director al Colegiului Naţional Ioan Slavici.

Vă mai recomandam şi:

Paşi mici către informatizarea învăţământului. Statul a iniţiat un proiect pentru o bibliotecă digitală care va fi gata peste doi ani

Lipsa festivităţilor şcolare a însemnat colapsul florăriilor

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările