Gara de Sud mai rămâne în paragină câţiva ani

Gara de Sud mai rămâne în paragină câţiva ani

Acest pasaj va fi modernizat

Deşi la finele lunii noiembrie, Gara de Sud ar fi trebuit să fie deja modernizată, proiectul este încă în stadiul de obţinere a finanţării.

Ştiri pe aceeaşi temă

Gara din Reşiţa este inclusă pe o listă de investiţii, alături de alte 18 gări din ţară. Potrivit oficialilor de la Regionala CFR Timişoara, proiectul încă nu a fost depus pentru finanţare. “Nu am obţinut încă banii. Reabilitarea Gării de Sud, în varianta pe care o dorim noi costă 5.000.000 de euro. Banii ar urma să îi primim de la Banca Europeană de Investiţii, iar o mică contribuţie ar avea-o şi Guvernul României”, a declarat Valeriu Trică, directorul Regionalei CFR.

Emoţii la finanţare


Nu doar că nu a fost modernizată, în termenul lansat de autorităţi iniţial, dar problema este că obţinerea finanţării devine din ce în ce mai dificilă. “Problema este că, la Reşiţa, numărul de călători este mic, de circa 200 pe lună. Asta înseamnă că stăm destul de prost la capitolul cost-beneficiu. Am emoţii că vom obţine cele 5.000.000 de euro, astfel încât să modernizăm gara, aşa cum ne-am dori noi”, a adăugat Valeriu Trică, directorul Regionalei CFR.

Pasaje supraterane şi clădire din sticlă 

 
În momentul de faţă, pentru Gara Reşiţa Sud, există trei variante de proiect. Cea mai elaborată formă prevede construirea a două pasarele supraterane. Una se referă la modernizarea celei existente, din apropierea Universităţii “Eftimie Murgu” şi construirea uneia noi, care să lege centrul oraşului de gară. Conducerea Direcţiei pentru Cultură, Culte şi Patrimoniul Cultural Naţional este optimistă. Ada Cruceanu a declarat că “punctul nostru forte în obţinerea acestor fonduri este actuala clădire a Gării de Sud”. Clădirea este monument istoric, iar potrivit proiectului, urmează să fie transformată într-un muzeu al Căilor Ferate Române. În apropierea ei, va fi ridicată o nouă construcţie, din sticlă şi oţel. “Avem şanse să obţinem banii, pentru că monumentele istorice sunt puncte în plus, atunci când vine vorba despre finanţările europene”, a adăugat Ada Cruceanu.

Conducerea Regionalei CFR speră ca până la finele acestui an să aibă un răspuns, în ceea ce priveşte finanţarea proectului.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările