Gara din Piteşti a fost demolată, o nouă clădire modernă îi va lua locul

Gara din Piteşti a fost demolată, o nouă clădire modernă îi va lua locul

Gara Piteşti

De mai bine de o lună muncitorii lucrează la demolarea Garii din Piteşti. În paralel se lucrează la ridicarea noii staţii CFR, care deja începe să prindă contur. Când va fi gata, noua gară le va oferi călătorilor condiţii civilizate de aşteptare a garniturilor de tren, dar şi posibilităţi de traversare în siguranţă peste şinele de cale ferată.

Cei care şi-au dat acordul de demolare a vechii gări sunt chiar autorităţile locale. În iunie 2009, Consiliul Local Piteşti a votat aprobarea derularii de către municipalitate a unui parteneriat cu CFR, pentru modernizarea Gării Sud Piteşti. În cadrul acestui proiect, ce va fi finanţat integral de Căile Ferate, actuala clădire a gării a primit aviz de demolare. „Din păcate, nu se mai poate consolida structura realizată cu circa 130 de ani în urmă. Gara este construită din paiantă şi până acum s-a mai încercat recondiţionarea ei dar nu a avut succes.Se pare că singura soluţie a rămas demolarea ei”, declara atunci pentru Adevărul, viceprimarul Cornel Ionică.

Gara din Piteşti, deşi era o clădire-tip, similare fiind construite şi la Buzău, Bacău şi Mărăşeşti, a fost singura care a mai rămas în picioare, celelalte fiind demolate rând pe rând.

În septembrie 1866, Parlamentul României a aprobat construcţia unei linii de 915 kilometri prin Vârciorova, Piteşti, Bucureşti, Buzău, Brăila, Galaţi şi Tecuci, toate oraşe importante la acea vreme. Costul construcţiei era la acel timp de 270.000 de franci de aur pe kilometru şi construcţia a fost încredinţată consorţiului german Strousberg. Linia a fost deschisă în mai multe faze - prima parte, Piteşti - Bucureşti - Galaţi - Roman, a fost deschisă la 13 septembrie 1872, iar partea Vârciorova - Piteşti pe 9 mai 1878. Linia Vârciorova - Roman a fost o parte importantă a infrastructurii feroviare române deoarece a făcut legătura între extremităţile regatului, fiind o conexiune importantă pentru călători şi marfă între oraşe importante ale Ţării Româneşti şi ale Moldovei.Tot la 13 septembrie 1872, odată cu deschiderea oficială a liniei Piteşti-Bucureşti a fost inaugurată şi Gara din Piteşti

 

Firma care se ocupă de demolarea clădirii a montat în jurul acesteia un gard de protecţie şi a început să dărâme zidurile bătrânei gări. Au demontat bucată cu bucată acoperişul şi apoi cupa unui excavator a fost cel care a dărâmat primul zid.Era cel pe care scria odată pe o placa de metal vopsită în albastru şi tricolor - „Piteşti“.Acum clădirea este în totalitate pusă la pământ şi muncitorii degajează zona.

 Noua gară va fi finalizată anul viitor, va avea trei corpuri, A, B şi C, iar proiectul in­clude scări rulante, dotări moderne şi o galerie comercială de tip mall. În locul vechii gări va fi construit corpul A al noii clădiri. Vor fi şase linii de cale ferată, iar dintr-o parte în alta se va face trecerea printr-un pasaj. Vechea pasarelă de fier va fi şi ea desfiinţată în curînd. Investiţia privind noua gară are termen de finalizare 2014.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

Gara Pitești

Imagini din aceeasi galerie
  • Gara Pitești
  • Gara Pitești  
  • Gara Pitești 
  • Gara Pitești  
  • Demolările clădirii     FOTO Laurențiu Ionescu
  • Demolările clădirii     FOTO Laurențiu Ionescu 
  • Demolările clădirii     FOTO Laurențiu Ionescu 
  • Construcția noii Gări din Pitești      FOTO Laurențiu Ionescu
  • Construcția noii Gări din Pitești      FOTO Laurențiu Ionescu 
  • Construcția noii Gări din Pitești      FOTO Laurențiu Ionescu 
  • Construcția noii Gări din Pitești      FOTO Laurențiu Ionescu 
  • Construcția noii Gări din Pitești      FOTO Laurențiu Ionescu 
  • Construcția noii Gări din Pitești      FOTO Laurențiu Ionescu 
  • Noua Gară din Pitești
  • Noua Gară din Pitești 
Distribuie imaginea
citeste totul despre: