Cea mai simplă reţetă de lapte de migdale. Când nu este indical să-l oferim şi copiilor

Cea mai simplă reţetă de lapte de migdale. Când nu este indical să-l oferim şi copiilor

Foto: Thehealthyapron.com

Dintre toate sortimentele de lapte vegetal, cel de migdale este considerat de mulţi cel mai gustos. Savurosul preparat este şi foarte uşor de obţinut acasă. Este bogat în proteine, are puţine calorii şi poate înlocui laptele de vacă. La copii însă se recomandă ceva mai multă prudenţă şi trebuie cântărite judicios avantajele şi dezavantajele acestei substituiri.

Ştiri pe aceeaşi temă

Iată cum putem prepara, foarte uşor, acasă, deliciosul lapte de migdale.

Avem nevoie de:

- O cană de migdale (nu prăjite, nu coapte);

- Trei căni de apă;

- Pentru îndulcire: stevie, agave, două-trei smochine uscate şi hidratate sau miere;

- Un praf mic de sare.

"Migdalele se hidratează în prealabil, timp de opt ore. Se adaugă şi celelalte ingrediente, se blenduiesc bine (trei-patru minute, la viteză mare) şi apoi se strecoară printr-un tifon ataşat unei site, sau prin săculeţi speciali pentru strecurat laptele vegetal (există şi un recipient special pentru strecurarea laptelui vegetal). Asta e tot! Reţeta aceasta se aplică şi pentru alte tipuri de lapte vegetal, excepţie făcând timpul de hidratare. De exemplu, pentru caju sunt suficiente patru ore de hidratare. În rest, reţeta este identică. În ambele cazuri, poţi să adaugi o banană bine coaptă şi îl transformi în smothie, dar nu mai pui deloc îndulcitor. E suficient de dulce banana, dacă e bine coaptă", explică, pentru Adevărul, Anca Tene, specialist în nutriţie şi stil de viaţă sănătos, cofondator al programelor Green Therapy.

Pentru aromă, putem adaugă putină scortişoară, vanilie sau coajă de lămaie rasă.

Este un preparat, pe cât de simplu, pe atât de benefic pentru sănătate, pentru că are un conţinut bogat de de proteine, acizi graşi Omega 3 şi fibre. În schimb, este săracă în grăsimi şi carbohidraţi. Este indicat în dietele pentru slăbit nu doar datorită celor amintite, ci şi faptului că asigură vitamina E, zinc, magneziu, potasiu şi fier, care ne ajută să traversăm fără surprize perioada curei.

"Are puţine calorii, ajută la pierderea în greutate, combate anemia, conţine nu doar multe proteine, ci şi foarte mult calciu, magneziu, vitamine şi minerale. Este recomandat mai ales celor cu intoleranţă la gluten. E bun pentru persoanele care au colesterolul mărit. Este excelent pentru sănătatea pielii prin conţinutul de vitamina E (cam 40-50% din necesarul zilnic). De asemenea, este ideal pentru cei cu intoleranţă la lactoză, laptele normal putând fi înlocuit cu cel de migdale. Nu toată lumea poate înlocui însă laptele normal cu cel de migdale (copiii, cei care au probleme cu tiroida). Copiii îl pot bea şi chiar le place foarte mult, mai ales în varianta cu banane, dar nu înlocuind alt lapte", mai spune Anca Tene

Nu exageraţi cu laptele de migdale!

Rezonabil este consumul a una două căni pe zi, echivalentul a maximum 20 de migdale, ştiut fiind faptul că, în exces, migdalele pot provoca reacţii adverse: creşterea în greutate, interacţiuni cu unele medicamente (odată ajunse în sânge, cantitatile mari de mangan pot interfera cu unele medicamente antipsihotice, precum şi cu medicamentele antiacide, laxative, medicamente pentru reglarea tensiunii arteriale şi cu anumite antibiotice), exces de vitamina E (supradozajul de vitamina E cauzează letargie, tulburări de vedere, dureri de cap, diaree şi flatulenţă) şi diverse probleme gastro-intestinale.

Orice problemă medicală aveţi, vă recomandăm să vă adresaţi în primul rând unui medic.

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările