EXCLUSIV Decizie în cazul „învăţătorului patinuar” de la Iaşi. Ce sancţiune a aplicat Consiliul de Administraţie

EXCLUSIV Decizie în cazul „învăţătorului
patinuar” de la Iaşi. Ce sancţiune a aplicat Consiliul de Administraţie

Lucrarea elevului

Învăţătorul ieşean Spiridon Andrieş, protagonistul unui scandal national după ce a corectat greşit tema unui copil, a fost găsit vinovat în urma unei evaluari efectuate de Consiliul de Administraţie al şcolii la care predă.

UPDATE Gabriela Săndulescu, directorul Colegiului „MIhai Eminescu” a confirmat informaţiile publicate în premieră de „Adevărul”. Directoarea a menţionat că învăţătorul Spiridon Andrieş a recunoscut că a greşit. „În urma cercetării efectuate de către membrii comisiei, numite prin decizia Consiliului de Administraţie, s-a stabilit că a fost vorba despre o confuzie pe care domnul învăţător a făcut-o între doi itemi pe care i-a corectat în lucrarea respectivă. Şi-a asumat greşeala, a recunoscut că a greşit făcând această confuzie între itemi, pe baza oboselii şi a faptului că a corectat foarte multe lucrări şi la un moment dat a făcut această confuzie. Şi-a asumat greşeala, pe care domnul învăţător o regretă, iar Consiliul de Administraţie şi-a însuşit punctul de vedere al domnului învăţător şi al comisiei şi s-a aplicat, conform legislaţiei actualei, sancţiunea de observaţie scrisă”, a spus Săndulescu, într-o intervenţie pentru Radio Iaşi. 

________________________________________________

Consiliul de Administraţie al Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” din Iaşi a analizat cazul învăţătorului Spiridon Andrieş. În urma investigaţiei, membrii consiliului au stabilit că dascălul ieşean a greşit atunci când a corectat pe lucrarea elevului cuvântul „patinoar”, scriind în loc „patinuar”.


Investigaţia nu a relevat că învăţătorul ar fi „corectat” greşit din neştiinţă, ci doar că ar fi aplicat corectura de la un alt exerciţiu, fără a fi atent la tema pe care o realizase, de fapt, copilul. 

„Au fost două teme, 1 şi 2, unul dintre exerciţii presupunând transcrierea intenţionat greşită a unor cuvinte. El şi-a făcut un şablon de corectare de acasă pentru această temă şi nu a mai fost atent ce exerciţiu corectează”, au precizat surse din cadrul comisiei de evaluare.

Surse oficiale au declarat pentru „Adevărul” că sancţiunea impusă profesorului este „observaţie scrisă”, prima măsură coercitivă ca severitatea stabilită de legea educaţiei.

„Comisia a considerat că domnul învăţator putea să facă o alegere mai fericită a temei, care să nu ducă la confuzii. În al doilea rând trebuia să dea mai multă atenţie corectării lucrărilor, dar şi să aibă o comunicare mai bună cu familia”, a precizat o sursă apropiată Consiliului de Administraţie al colegiului ieşean.

Reprezentanţii conducerii Colegiului „Mihai Eminescu” nu au răspuns apelurilor telefonice repetate din ultimele zile. La rândul lor, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean au menţionat că decizia nu le aparţine şi că singurii în măsură să ofere detalii publice despre acest subiect sunt cei din conducerea liceului. 

Într-un document publicat de sindicaliştii din învăţământ, atribuit, lui Spiridon Andrieş, învăţătorul neagă acuzaţiile care i-au fost aduse considerând că nu a greşit cu nimic. Acesta spune că tema care a fost dezbătută public a fost dată pe 1 februarie 2019, iar aceasta ar fi presupus remedierea unei greşeli des întâlnite, cea a diftongilor „oa” şi „ua”. Astfel, elevii săi ar fi trebui să corecteze textul greşit de pe tablă, ca mai apoi să îl corecteze acasă. 

Învăţătorul susţine că elevul nu a înţeles corect enunţul exerciţiului şi că de asta ar fi fost depunctat. Tot conform acestuia, sora elevului ar fi venit să ceară explicaţii la o lună după efectuarea temei.

Citiţi şi:

VIDEO Sora elevului zăpăcit de învăţător arată lucrarea de control a fratelui său: „Nu era nicio greşeală de corectat“

Sindicaliştii din învăţământ îl apără pe învăţătorul care a bulversat un copil cu termenul „patinuar“: „Până acum, cariera dumnealui este una ireproşabilă“

Un părinte din Iaşi îl acuză pe învăţătorul fiului său că i-ar fi corectat greşit lucrarea. „Tati, eu unde am greşit? Nu înţeleg“ 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: