Gara din Brad, emblema pustie a Ţării Zarandului. Trenurile de călători, retrase de pe ruta Brad - Ineu

Gara din Brad, emblema pustie a Ţării Zarandului. Trenurile de călători, retrase de pe ruta Brad - Ineu

Gara din Brad. ADEVĂRUL.

De la 1 ianuarie 2021, niciun tren de călători nu va mai pleca din gara Brad, potrivit unui anunţ al operatorului privat care gestiona transportul de călători, citat de presa arădeană.

Ştiri pe aceeaşi temă

Gara municipiului Brad, o clădire emblematică înfiinţată la sfârşitul secolului al XIX-lea, rămâne pustie deşi în ultimii ani a fost renovată. Operatorul privat a anunţat că îşi va retrage trenurile de călători de pe ruta Ineu – Brad, de la începutul anului viitor.

„Regio Călători SRL, în calitate de operator de transport feroviar de călători, a decis să se retragă de pe ruta Ineu – Brad şi retur, începând cu data de 1.01.2021. Decizia a fost adoptată în urma analizei privind lipsa personalului calificat, necesar pentru deservirea trenurilor pe zona de activitate Timişoara – Arad, precum şi în urma analizei privind situaţia financiară a societăţii, activitatea fiind afectată de pandemia COVID-19. Menţionăm faptul că Regio Călători SRL nu are competenţe/atribuţii în ceea ce priveşte infrastructura feroviară din România, acestea fiind în sarcina altor agenţi economici”, au precizat reprezentanţii Regio Călători SRL, potrivit newsar.ro.

Odată cu retragerea operatorului privat, cele trei trenuri de călători care plecau din Brad spre Arad nu vor mai circula. Astfel, gara din Ţara Zarandului ar putea avea o soartă similară cu cea a Hunedoarei, închisă după ce de la începutul anului 2018, operatorul privat care gestiona ruta Hunedoara – Simeria şi-a retras trenurile de călători.

Din toamna anului 2016, gara municipiului Brad, veche de peste 120 de ani şi considerată una dintre cele mai frumoase din vestul ţării, a intrat în reparaţii capitale, după ce localnicii au depus numeroase petiţii la autorităţile locale, la CFR şi la Ministerul Transporturilor pentru salvarea monumentului de la ruinare. Investiţia de peste un milion de lei, finanţată de Compania Naţională de Căi Ferate CFR, urma să fie realizată până în noiembrie 2018, însă a suferit întârzieri. Staţia de cale ferată Brad a fost construită la sfârşitul secolului al nouăsprezecelea şi a fost dată în folosinţă în 6 decembrie 1896, odată cu darea în folosinţă a liniei de cale ferată de Sântana – Brad.Monumentul seamănă cu un castel construit după tipicul austriac. Potrivit istoricilor, gara a fost ridicată după proiectul unei staţii din Tirol.

După 1990, fluxul de călători din Brad s-a redus drastic, iar linia de cale ferată dintre Deva şi Brad a fost scoasă din funcţiune şi dezmembrată. Doar ruta Brad – Arad a rămas activă.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Secretele lagărului de prizonieri sovietici din Munţii Metaliferi. Unde au fost gropile comune ale ostaşilor morţi pe şantierul căii ferate Deva - Brad

VIDEO Cele mai spectaculoase căi ferate dispărute. Povestea mega-proiectului la care s-a muncit cinci decenii şi a primei căi ferate cu cremalieră

Tunelul impresionant din vremea austro-ungarilor va fi transformat într-un mod inedit, la zece ani de la abandonarea sa

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările