Liderul PNL Giurgiu, Marin Anton, trimis în judecată pentru luare de mită. E acuzat că ar fi cerut 5 milioane de euro dintr-un contract de modernizare a Aeroportului Otopeni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Adevărul
FOTO Adevărul

Procurorii dna au decis trimiterea în judecată a liderului PNL Giurgiu şi, totodată, punerea sub sechestru a mai multor bunuri ce aparţin acestuia.

Procurorii DNA l-au trimis în judecată pe Marin Anton pentru luare de mită în calitatea sa din anul 2009 de secretar de stat şi de vicepreşedinte al Consiliului Tehnico - Economic în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ce avea în coordonare activitatea Companiei Naţionale “Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Bucureşti” S.A. Otopeni.

Alături de Anton, a fost trimis în judecată şi Adrian Mihai Ionescu, la data faptei director general adjunct al Direcţiei de Coordonare şi Monitorizare Autostrăzi din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri din România SA (la acea dată) şi fost consilier al ministrului transporturilor şi infrastructurii. Acesta este acuzat de complicitate la luare de mită.

Procurorii DNA susţin că în anul 2009 se afla în derulare un contract modernizare a Aeroportului Internaţional Henri Coandă, în cadrul căruia, în executarea actului adiţional nr. 9/07.12.2007, începuse proiectarea unui nou terminal. Statutul ţării noastre de membru al UE, precum şi perspectiva aderării la spaţiul Schengen impunea o reactualizare a obiectivului de investiţii, concomitent cu aprobarea, la nivelul ministerului transporturilor şi infrastructurii a unor indicatori tehnico-economici actualizaţi.

Compania internaţională care avea de executat lucrările la noul terminal predase proiectul şi întreaga documentaţie către beneficiar - Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (C.N.A.I.B.) la finalul anului 2008 şi urma ca aceasta din urmă să se ocupe de obţinerea avizelor şi aprobărilor necesare demarării lucrărilor.

Pentru a urgenta primirea avizelor şi aprobărilor care tergiversau „în perioada iunie – noiembrie 2009, inculpatul Anton Marin, a acceptat promisiunea şi ulterior, a primit, de la reprezentantul filialei din România a companiei internaţionale care avea în executare contractul de modernizare la aeroportul Otopeni (martor în cauză), suma totală de 22.760.654 lei (aproximativ 5,3 milioane euro la cursul de schimb din acea perioadă), ce reprezenta un comision de 3,5% din valoarea cu care urma să se suplimenteze contractul de execuţie a lucrărilor”, spun procurorii.

Ca urmare a acestor demersuri, proiectul de hotărâre de guvern a fost adoptat, fiind emisă Hotărârea de Guvern nr. 852/2009, act administrativ necesar pentru încheierea actului adiţional nr. 10 din data de 21.08.2009 la contractul din data de 30.04.1992 pentru Dezvoltarea şi Modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti – Otopeni, având ca părţi Compania Naţională Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti şi societatea omului de afaceri.

Banii ar fi fost primiţi de inculpatul Anton Marin prin intermediul unei societăţi comerciale unde acesta avea calitatea de asociat, spun procurorii.

Ionescu Adrian Mihai ar fi fost cel care i-a anunţat pe oamenii de afaceri de “pretenţiile” lui Anton, precum şi modalitatea de remitere a banilor. Astfel, între compania internaţională şi societatea controlată de inculpatul Anton Marin a fost încheiat un contract de subantrepriză, suma de 22.760.654 lei fiind achitată prin transfer bancar, în perioada 23 iulie – 20 noiembrie 2009, şi reprezenta contravaloarea unor lucrări de organizare şantier care nu au fost executate în realitate.

La Tribunalul Bucureşti se va judeca acest dosar în care procurorii au pus sechestru pe mai multe bunuri ale lui Marin Anton.

Pe aceeaşi temă:

Marin Anton revine la acuzaţiile de la nunta la care au participat mai mulţi membri PSD : „Bădălău m-a agresat, mi-a dat jumătate de pumn în gură”
 

Giurgiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite