
Nava amiral a flotei fluviale de la Dunărea de Jos, „Stăpânul gheţurilor“, este pregătită să-şi reînceapă misiunile. După trei ani de modernizare şi o investiţie de aproape 10 milioane de euro, în prezent, este cea mai modernă navă cu clasă de gheaţă din România.
„Perseus” este cel mai mare spărgător de gheaţă de pe Dunărea maritimă. Remorcherul a fost construit în perioada 1987-1989 la Brăila şi a intrat în patrimoniul Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos în 1990. Vaporul are 6.600 cai putere, iar timp de 26 de ani, pe timpul iernii, s-a aflat în prima linie a luptei cu gheţurile la Dunărea de Jos.
În ultimii trei ani, bătrâna navă a trecut prin lucrări complexe de modernizare, o investiţie de aproximativ 10 milioane de euro. Administraţia Fluvială a Dunării de Jos şi Şantierul Naval Damen Mangalia au semnat, în 2019, un contract de modernizare şi retehnologizare a remorcherului maritim multifuncţional cu clasă de gheaţă.
Una dintre cele mai importante lucrări care a fost făcută la navă este înlocuirea celor două motoare de câte 3.300 CP cu două motoare noi, cu un grad de consum redus cu circa 25% şi mult mai puţin poluante.
De asemenea, a fost montată o centrală electrică (două generatorare diesel cu putere de 630KVA şi un generator diesel de avarie cu puterea de 165 KVA), precum şi o instalaţie de remorcare performantă. De curând, lucrările au fost finalizate, iar Perseus a făcut prima cursă între porturile Sulina şi Galaţi.
În prezent, „Perseus” este cea mai modernă navă cu clasă de gheaţă din România. Retehnologizarea va permite ca nava să-şi menţină calităţile operaţionale pentru următorii 20 ani.
Sursa: Florin Matei
Vă recomandăm şi:
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: