Prima şcoală din România pentru copiii cu autism se deschide la Cluj-Napoca

Prima şcoală din România pentru copiii cu autism se deschide la Cluj-Napoca

Milena Prună (dreapta), cea care a înfiinţat Asociaţia de Autism Transilvania, şi fiica ei Mara, care a fost diagnosticată cu autism. FOTO: Adevărul

Noua şcoală, care va funcţiona din septembrie, va avea 7 clase pentru învăţământul preşcolar şi primar şi va avea un program educaţional şi terapeutic specializat. Iniţiativa are la bază un parteneriat public-privat încheiat între Asociaţia Autism Transilvania şi Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă.

Ştiri pe aceeaşi temă

 

Prima şcoală din România pentru copiii cu autism îşi va deschide porţile odată cu anul şcolar următor, la Cluj-Napoca. Asociaţia Autism Transilvania şi Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă din subordinea Consiliului Judeţean Cluj au încheiat un protocol de colaborare care prevede functionarea acestei structuri educaţionale la sediul pe str. Gh. Marinescu nr. 86. 
 
Şase copii într-o clasă
 
Vor fi atât clase de nivel preşcolar, cât şi pentru ciclul primar, iar numărul maxim de elevi dintr-o clasă va fi de 6 copii. Programul se va desfăşura între orele 8 şi 16 şi va include activităţi educaţionale şi terapeutice adaptate copiilor care suferă de tulburări din spectrul autist. Pe lângă sălile de clasă, şcoala va avea şi săli pentru consiliere, kinetoterapie, ergoterapie, logopedie, bucătărie educativă şi spaţii de socializare şi de relaxare.

„O şansă în plus pentru copii cu autism“
 
„Pentru noi, deschiderea acestei şcoli reprezintă o mare realizare, deoarece le oferă o şansă în plus copiilor care nu sunt pregătiţi pentru integrarea în şcolile de masă. Până acum, aceştia nu aveau de ales decât să meargă la o şcoală specială alături de copii care suferă de alte tipuri de afecţiuni şi unde procesul didactic nu putea fi adaptat pentru ei. La noua şcoală se vor aplica metode specifice de educare şi recuperare a copiilor cu tulburări din spectrul autist, iar fiecare clasă va avea cel puţin specialist în aceste metode, pe lângă cadrele didactice încadrate prin Inspectoratul Şcolar”, a declarat Milena Prună, preşedintele Asociaţiei Autism Transilvania.

„Creşterea calităţii vieţii“
 
„Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă va asigura încadrarea pentru personalul şcolii, conform Legii Educatiei Nationale, precum şi plata utilităţilor şcolii. De asemenea, vom monitoriza organizarea şi desfăşurarea cursurilor şcolare în conformitate cu metodologiile elaborate de ministerul Educaţiei şi ţinând cont de metodele specifice folosite pentru aceşti copii. Ne bucurăm să putem încheia acest parteneriat, deoarece înseamnă creşterea calităţii vieţii pentru copiii cu tulburări din spectrul autist”, a declarat şi Vasilica Cismaşu, directorul Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă. Anunţul privind noua structura educationala a fost făcut cu ocazia Zilei Internaţionale de Conştientizare a Autismului, care se celebrează în toată lumea în 2 aprilie. Autismul este o tulburare complexă, neurobiologică, ce afectează comunicarea, relaţiile sociale şi comportamentul persoanei. Conform celor mai recente cercetări, autismul afectează 1 din 100 de copii. Autismul transcende toate graniţele sociale, culturale şi geografice şi este considerat o criză globală în sănătatea publică, având cel mai rapid ritm de creştere.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările