Remedii-minune care pun bila şi ficatul pe “picioare” după festinul de Paşte. Cum ne scapă menta şi busuiocul de toxine

Remedii-minune care pun bila şi ficatul pe “picioare” după festinul de Paşte. Cum ne scapă menta şi busuiocul de toxine

Busuiocul poate înlocui cu succes sarea din mâncare Foto:lacucina.ro

Masa îmbelşugată de Paşte îi poate trimite pe unii dintre noi direct în spital, dacă se mănâncă fără măsură, iar alimentele sunt stropite din belşug cu alcool. Există însă câteva remedii-minune care ajută ficatul şi bila să-şi revină după festin.

Ştiri pe aceeaşi temă



Cei mai expuşi problemelor sunt persoanele care urmează un tratament. Aceştia nu trebuie să întrerupă medicaţia, iar prăjelile şi alimentele bogate în grăsimi trebuie consumate cumpătat. Nici cei care au postit nu sunt ocoliţi de necazuri. Medicii avertizează că reluarea unei alimentaţii bogate în grăsimi, tocături sau prăjeli poate cauza de cele mai multe ori afecţiuni digestive. Aceste mâncăruri trebuie evitate şi de persoanele care suferă de gastrită, ulcer sau colici. Diabeticii nu trebuie să renunţe la tratament şi sunt sfătuiţi să evite mesele copioase şi dulciurile. De asemenea, cardiacii trebuie să ocolească mâncărurile bogate în grăsimi sau sărate.

Avertisment pentru părinţi

Dr. Victor Verinceanu, medic de familie, spune că excesele ar trebui evitate de toate persoanele, chiar şi de cei care nu au niciun fel de boli.

„În general, de sărbători toată lumea se simte bine. Tocmai din acest motiv, unii dintre noi uită că în toate există o limită. Vreau să avertizez părinţii care au copii mici să evite să le dea acestora carne de miel, pentru că nu este indicată deloc. Mai bine prevenim, decât să tratăm“, explică medicul.

De asemenea, acesta recomandă populaţiei să mănânce moderat pentru a nu ajunge de sărbători la Urgenţă.

Ouă, drob, miel, cozonaci pufoşi şi pască. Sigur aţi avut masa încărcată cu bunătăţi, însă a venit vremea să vă gândiţi că organismul a acumulat multe toxine. Iată câteva legume, fructe şi ierburi care ajută ficatul, bila şi splina să-şi revină după festin.

Grapefruitul reduce nivelul de insulină, ceea ce duce la eliminarea kilogramelor în plus. Este şi o sursă importantă de vitaminele A şi C, potasiu şi fibre. El poate fi consumat la orice oră din zi, simplu, sau în diverse salatate sau cu cereale integrale.
Urzicile conţin foarte multe substanţe nutritive, sunt bogate în potasiu, calciu, vitaminele A, B şi C sau fier. Sunt şi foarte săţioase, au proprietăţi diuretice, previn retenţia de apă şi purifică sângele. Urzicile pot fi consumate în supe, mâcăruri sau sosuri.
Menta este un înlocuitor ideal pentru zahăr în băuturile răcoritoare sau în ceaiuri. Ea scade apetitul alimentar chiar şi atunci când este mirosită. Poate fi folosită în diverse preparate.


Ridichiile sunt esenţiale în dietele de detoxifiere. Ele sunt bogate în potasiu, vitaminele B6 şi C şi au un conţinut mare de apă şi fibre alimentare. Pot fi consumate în salate sau diverse preparate, alături de alte legume.
Busuiocul este o plantă ideală pentru asezonarea salatelor sau altor preparate culinare şi poate înlocui cu succes sarea din mâncare. El poate fi presărat peste salate, mâncăruri, dar şi fructe.

Castraveţii, ideali pentru detoxifiere
 

Ceapa conţine crom, care echilibrează nivelul de colesterol din organism, iar uleiurile şi minerale accelerează metabolism. De asemenea, ceapa are proprietăţi termogenice, care ajută la încălzirea organismului, ceea ce duce la eliminarea kilogramelor.
Castraveţii sunt legume ideale pentru detoxifiere. Conţin cantităţi mari de apă, sulf şi silicon, care acţionează ca diuretici naturali. Pot fi consumaţi în salate, sandwich-uri sau paste.


Morcovii sunt aromaţi şi au un suc delicios şi nu conţin foarte multe calorii. Pot fi consumaţi cruzi sau în diverse preparate, precum supe sau piure, conform www.sanatate.bzi.ro.
Spanacul are o aromă proaspătă şi e foarte consistent. Bogat în fibre, apă, antioxidanţi, vitaminele K şi A, magneziu, potasiu şi fier, el poate fi consumat atât crud, în salate, cât şi fiert, în piureuri şi alte preparate.
Broccoli este bogat în complexul de vitamine B, care este este foarte important pentru eliberarea de energie. Este şi o sursă importantă de coenzima Q10, care stimulează metabolismul.


 

Vă recomandăm şi:

10 băuturi naturale care te ţin „în priză”. Ce sucuri de legume şi fructe purifică şi regenerează organismul epuizat

Sfecla roşie, cel mai puternic purificator al sângelui. E alimentul care are cea mai mare forţă în lupta cu tumorile

De ce planta preferată a lui Popeye-Marinarul este numită „mătura intestinului“. Spanacul, iarbă de leac pentru zeci de afecţiuni

De ce se spune că urzica „schimbă” sângele şi te scapă de anemie. 10 motive pentru care să profiţi de beneficiile primei plante din luna martie

Nuca, înlocuitorul cărnii, cel mai bun doctor de inimă. 5 motive ca să mănânci zilnic şi să eviţi bolile cardiace

Planta-minune din bucătăria oricărei gospodine – antialergic şi antioxidant natural. Când devine periculos pentru organism consumul de pătrunjel

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările