Psiholog: „Lipsa comunicării non-verbale poate duce la depresie”. Cum îi afectează pandemia pe copii

Psiholog: „Lipsa comunicării non-verbale poate duce la depresie”. Cum îi afectează pandemia pe copii

Copiii ar putea ajunge depresivi din cauza lipsei comunicării non-verbale FOTO adevărul

Un cunoscut psiholog braşovean spune că generaţiile viitoare ar putea fi afectate serios de lipsa comunicării non-verbale, din cauza restricţiilor impuse de pandemie

Ştiri pe aceeaşi temă

Pandemia a accentuat probleme apărute în ultimii ani, cum ar fi utilizarea excesivă a gadgeturilor, iar psihologul Maria Teherciu susţine că pericole grave stau la pândă pentru copiii noştri. 
 
„Din păcate, nu văd multe efecte pozitive ale pandemiei, ci mult mai multe negative copiii sunt forţaţi să stea foarte mult pe telefoane, laptopuri sau tablete, ceea ce afectează atât vederea, cât şi concentrarea pe cerinţele care vin din partea profesorului”, spune psihologul. 
 
Maria Teherciu spune că noi comunicăm cu întreg corpul, iar comunicarea non-verbală lipseşte atunci când suntem în faţa unui computer. Îngrijorător este că pot apărea chiar probleme foarte grave. „Lipsa comunicării în toate formele ei duce la depresie. În această situaţie pandemică nu sunt explorate toate căile de comunicare, iar copiii au cel mai mult de suferit, cel puţin pe termen lung. Pot apărea probleme de anxietate, la început, iar apoi chiar depresia. 
 
Semnele depresiei sunt izolarea, în primul rând. Copilul petrece foarte mult timp pe calculator, nu mai comunică verbal, ci numai gestual, ceea ce înseamnă inhibare, retragere şi duce la anxietate, izolare”, mai spune Maria Teherciu. 
 
Chiar dacă trăiesc în grupuri ceva mai numeroase, afectaţi sunt şi copiii din centre. „Comunicarea fiind doar într-un grup foarte restrâns de copii, e firesc ca aceştia să simtă o izolare faţă de mediul social. Când casa ta devine şi clasa ta şi şcoala ta, apare o problemă, pentru că aceşti copii au nevoie şi de alte locuri, de explorare”, spune psihologul. 
 
Soluţia, în cazul oricărui copil, este oferită tot de psiholog. „Am creat jocuri ale imaginaţiei, jocuri ale memoriei, jocuri în ceea ce priveşte îmbinarea mişcărilor fizice cu memoria şi atenţia. 
 
Retragerea din aceste jocuri a copiilor din centre este mult mai des întâlnită decât înaintea pandemiei. Există o mare posibilitate ca generaţiile viitoare să dezvolte anumite tulburări de comportament şi conduită, de anxietate, de fobie, diminuarea capacităţii de a comunica. Copiii aproape că nu mai ştiu să comunice”, a încheiat Maria Teherciu.
 
Vă mai recomandăm:
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările