O reclamaţie pe zi împotriva băncilor brăilene

Este bilanţul pe care îl înregistrează, în aceste zile, Protecţia Consumatorului din Brăila. Dacă unii brăileni caută rezolvare imediată la Protecţia Consumatorului, alţii nici nu vor să se gândească să reclame băncile sau să le dea în judecată.

Ştiri pe aceeaşi temă

Comision de risc transformat în comision de administrare credit sau modificarea dobânzilor în mod nejustificat sunt câteva dintre motivele pentru care zeci de brăileni au luat cu asalt Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului.

De la începutul lunii august, numărul reclamaţiilor a depăşit 50. Din păcate, instituţia nu îi poate ajuta decât într-o foarte mică măsură pe cetăţeni, Justiţia rămânând să facă lumină.

Rată mai mare decât salariul

"Am avut credit la o bancă, l-am refinanţat prin alta. Mi-au dat toţi banii în mână, am achitat la cealaltă bancă tot creditul, cu tot cu comisioane, dar nici naiba nu mi-a zis că trebuie să închid şi contul. Mă trezesc acum după un an, ca eu am salariu de 1.200 lei şi rata de 960. Cei de la banca prin care am refinanţat creditul zic că nu trebuia să ridic banii de la ei, de parcă m-am dus cu pistolul şi am luat banii", ne-a spus nedumerită Iulia Năstase.

"Am contactat un împrumut pentru consum în iunie 2010. În data de 17 septembrie 2010 primesc acasă prima notificare cu eliminarea comisionului de plată anticipată, a comisionului de administrare a contului (care este de 21 Euro/pe lună), modificarea dobânzii în funcţie de Euribor şi cam atât. Notificarea avea data poştei de 15.09.2010", a fost începutul pentru Marian Vasile, un patron brăilean.

Două notificări pe lună

Pe 20 septembrie, omul a primit a doua notificare care prevede doar modificarea dobânzii cu menţiunea: "modificarea ce se aduce contractului ca urmare a apariţiei OUG 50/2010".

"Întrebarea este care notificare se aplică de drept? Prima sau a doua, ţinând cont că neprezentarea la bancă înseamnă aprobarea tacită a modicărilor", ne-a mai declarat Marian Vasile.

Protecţie cu limite pentru clienţi

Deşi zilnic vin reclamaţii la Protecţia Consumatorului, nu sunt multe situaţiile în care instituţia poate intervene.

"Putem să îi ajutăm în măsura în care reclamaţiile contravin ordonanţei şi se încalcă anumite articole din această ordonanţă", a precizat Bianca Tarău, comisar şef adjunct în cadrul CJPC Brăila.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările