Asociaţia Pro Infrastructură critică subfinanţarea proiectelor privind construirea de autostrăzi

Asociaţia Pro Infrastructură critică subfinanţarea proiectelor privind construirea de autostrăzi

Centura de ocolire a Bacăului

Reacţia reprezentanţilor societăţii non-guvernamentale vine după ce Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat luni, 6 ianuarie, legea bugetului de stat pentru anul 2020.

Ştiri pe aceeaşi temă

Asociaţia Pro Infrastructură, care reprezintă societatea civila şi actionează pentru transparenţă în dezvoltarea infrastructurii în România, are o reacţie interesantă faţă de bugetul alocat de guvernul României pentru proiectele de infrastructură din România.

Reprezentanţii asociaţiei non-guvernamentale critică subfinanţarea unor proiecte de mare interes, deşi la nivel declarativ Guvernul şi-a luat angajamentul că va da prioritate investiţiilor.

"Un prim exemplu ar fi centura oraşului Bacău, un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pe care lucrările au început în martie 2019 şi au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizaţi aproximativ 250 de milioane de lei. Estimările noastre indică un necesar de 350-400 de milioane de lei în 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, construcţia Centurii Târgu Mureş, aflată într-o licitaţie suspendată de 3 luni, fără oferte depuse, cu şanse reduse de contractare în 2020, are o alocare mai mare.
Un alt proiect drastic subfinanţat este Autostrada Sebeş-Turda. Chiar dacă avansul în 2019 nu a fost cel scontat, au fost consumate 183 de milioane de lei. Alocarea pentru 2020 este de doar 56 de milioane, mult sub o estimare realistă de aproximativ 200 de milioane. Drumul Expres Craiova-Piteşti (cele 3 loturi aflate în construcţie în valoare de peste 2 miliarde de lei cu TVA) au o alocare modică de 96 de milioane de lei, deşi premierul Orban a spus că în 2 ani se finalizează lucrările (evident, o promisiune fantezistă). Podul peste Dunăre de la Brăila, o investiţie de peste 2 miliarde de lei care a atras în 2019 peste 500 de milioane, are o alocare de doar 97 de milioane de lei în 2020. Alte proiecte subfinanţate în 2020 în opinia noastră ar fi A3 Autostrada Transilvania şi A3 Râşnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timişoara, Rădăuţi, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timişoara-Moraviţa, realizarea studiilor pentru modernizarea căilor ferate Bucureşti-Giurgiu şi Cluj Napoca-Oradea sau dublarea căii ferate între Mogoşoaia şi Baloteşti.
Solicităm premierului şi ministrului Transporturilor să demonstreze şi cu fapta, nu doar cu vorba, că sunt mai competenţi decât predecesorii lor!", potrivit Asociaţiei Pro Infrastructură.


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: