Lucrările pe autostrada Sebeş - Turda, deblocate. CNADNR emite autorizaţii de construire pentru loturile 1 şi 3

Lucrările pe autostrada Sebeş - Turda, deblocate. CNADNR emite autorizaţii de construire pentru loturile 1 şi 3

O parte dintre lucrările pe autostrada Sebeş - Turda au fost realizate fără autorizaţie de construcţie

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale emite marţi, 28 iunie 2016, autorizaţiile de construire pentru 26 de km din autostrada Sebeş - Turda, respectiv 14 km din 17 km pentru lotul 1 şi în întregime (12,5 km) pentru lotul 3. Anunţul a fost făcut de Cătălin Drulă, consilierul premierului pe probleme de infrastructură.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un anunţ similar a fost făcut marţi dimineaţă şi de către ministrul Transporturilor, Dan Costescu, care a precizat că a semnat ordinele necesare emiterii autorizaţiilor de construire de către CNADNR.
 
”O scurtă recapitulare a proiectului autostrăzii Sebeş-Turda. Lungimea este de 70 km, conectează autostrăzile existente A1 Deva-Sibiu şi A3 Cluj (Gilău) - Cîmpia Turzii. Drumul naţional (DN1) este unul dintre cele mai aglomerate din ţară pe acea porţiune. La finalizarea autostrăzii, Clujul va fi legat de Sibiu şi Deva pe autostradă. Ordinele de începere pentru aceste proiect au fost date în 20 mai 2014 pentru 41 km (loturile 3 şi 4) şi în 2 decembrie 2014 pentru ceilalţi 29 km (loturile 1 şi 2). Durata prevăzută era de 22 luni: 4 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor”, afirmă Cătălin Drulă într-o postare pe reţeaua de socializare facebook.
 
Consilierul premierului susţine că proiectul era blocat la momentul decembrie 2015, cu lucrări începute cu promisiunea că va fi emisă autorizaţia de costrucţie, care însă nu a mai fost eliberată. ”Din păcate, am găsit şi acest proiect în decembrie 2015 într-un punct foarte prost. Fără autorizaţii de construire, fără exproprieri suplimentare efectuate, fără scoaterea din circuitul agricol a terenurilor, iar pe unul din loturi nici măcar faza de proiectare (cea care trebuia să dureze 4 luni) nu era gata. Dar cea mai serioasă problemă era cea a lucrărilor executate fără autorizaţie de construire. În goana după capital politic, guvernul Ponta “a dat liber” constructorilor să înceapă lucrările cu promisiunea că le va fi eliberată şi autorizaţia ulterior. Autorizaţia n-a mai venit niciodată. Între timp s-au sesizat, firesc, şi organele de control astfel că într-un final au sistat lucrările. La începutul anului 2016 proiectul era astfel într-o stare vecină cu dezastrul. Lucrările erau suspendate pe şantier, iar cele efectuate erau lăsate să se degradeze. Oamenii trimişi în şomaj. Risc de pierdere a fondurilor europene pentru lucrările deja efectuate (câteva sute de milioane de lei). Şi nicio perspectivă clară de a scoate proiectul la liman”, susţine Cătălin Drulă.

Consilierul anunţă că în câteva zile va fi emisă autorizaţia de costrucţie şi pentru lotul 4, care este şi cel mai avansat din punct de vedere a lucrărilor. ”Cu multe eforturi, mulţi nervi tocaţi, cu o ordonanţă de urgenţă care reglementează situaţia excepţională în care ne-a pus guvernul anterior, reuşim astăzi în sfârşit să deblocăm şi să repunem pe roate acest proiect. Avem în sfârşit autorizaţii de construire pe 3 loturi (lotul 1 - 14 din 17 km, lotul 2 - complet, lotul 3 - complet) şi în câteva zile vom avea şi pe lotul 4. Se pot în sfârşit relua în plin (sau începe în cazul lotului 1) lucrările. Chiar dacă inaugurarea acestei autostrăzi va fi făcută abia la anul, de guvernul următor, pentru mine e un moment de mare bucurie că în sfârşit se vede clar drumul către terminarea acestui proiect. Politicienii cu panglicile, noi, oamenii normali, cu bucuria de a fi pus umărul la un proiect pentru ţară”, mai afirmă acesta.
 
Tronsonul de autostradă Sebeş-Turda este împărţit în patru loturi, ce însumează 70 de kilometri:
   Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostrada in Sebes pana la Paraul Iovului, constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL. Cost: 541.739.137 lei fara TVA
   Lot 2 – 24,3 km de la Paraul Iovului pana la intrarea in Aiud; constructori: asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 549.332.494 lei fara TVA.
   Lot 3 – 12,5 km de la intrarea in Aiud pana la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei fara TVA
   Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea pana in Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH. Cost: 470.004.894 lei fara TVA
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: