Autostrada Sebeş - Turda, invadată de maci. Pe lotul I lucrările au fost abandonate de constructorul italian

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Traseul autostrăzii între Lancrăm şi Alba Iulia a fost ”invadat” de maci. Foto: forum.peundemerg.ro
Traseul autostrăzii între Lancrăm şi Alba Iulia a fost ”invadat” de maci. Foto: forum.peundemerg.ro

Lotul I al autostrăzii Sebeş - Turda a fost invadat de maci. În lipsa autorizaţiei de construcţie şi în condiţiile în care există neînţelegeri între antreprenor şi CNADNR în legătură cu două noduri rutiere, şantierul a fost părăsit în totalitate. Lotul I se întinde între Sebeş şi Alba Iulia şi are o lungime de 17 kilometri.

În zona Lancrăm, unde au fost realizate activităţi de decopertare a stratului de pământ a apărut o grădină uriaşă de maci. Imaginea este sugestivă pentru ceea ce însemană în prezent proiectul Autostrăzii Sebeş – Turda, care trebuia finalizat integral până la sfârşitul anului 2016. În condiţiile în care lipsesc autorizaţii de construire şi există mari neînţelegeri între antreprenori şi CNADNR, lucrările sunt blocate total pe loturile 1 şi 4. Pe celelalte două loturi se lucrează dar nu există speranţe că se poate finaliza ceva înainte de anul 2017. 

Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda este cel mai în urmă cu lucrările, care, conform contractului încheiat între CNADNR SA şi Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL la 2 decembrie 2014, ar trebui finalizate la data de 2 octombrie 2016.

Conform datelor furnizate de CNADNR SA, stadiul fizic în luna aprilie pentru lotul în cauză era de 12,27 la sută. Mai mult, tot conform datelor CNADNR SA, asocierea care a câştigat contractul trebuia să finalizeze proiectul tehnic pentru întreg lotul în termen de patru luni de la semnarea contractului, având apoi la dispoziţie 18 luni pentru construirea efectivă. Ei bine, proiectul nu este gata nici acum. Au rămas neproiectate nodul rutier de la Sebeş, care va face legătura cu autostrada Orăştie – Sibiu, şi porţiunea de autostradă de la km 0+000 la km 0+300 şi pentru ultimii trei kilometri ai tronsonului, respectiv de la km 14+000 la km 17+000, care include şi nodul rutier de la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia spre Turda.

În aceste zone, antreprenorul a dorit modificări la propunerea iniţială, respinse de reprezentanţii CNADNR. Până la urmă, Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL ar fi fost de acord cu soluţia iniţială în cazul nodului rutier de la Sebeş – Lancrăm, dar vor modificarea proiectului în cazul nodului de la Alba Iulia.

autostrada alba

Lucrări pe lotul 2 al autostrăzii. Foto: forum.peundemerg.ro

Tronsonul Sebeş-Turda este împărţit în patru loturi, ce insumează 70 de kilometri. Sumă alocată pentru realizarea investiţiei este de circa 2 miliarde de lei de lei, din care 85% fonduri europene. 

 Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului, constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C Spa – SC Pomponio SRL. Cost: 541.739.137 lei fără TVA 

 Lot 2 – 24,3 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; constructori: asocierea Aktor SĂ – SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 549.332.494 lei fără TVA. 

Lot 3 – 12,5 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi Spa, Societa Italiană per Condotte d’Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei fără TVA 

 Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea până în Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bău GmbH. Cost: 470.004.894 lei fără TVA 

Citiţi şi:

 

Cum arată autostrada Sebeş - Turda pe tronsonul care va fi gata în 2016. Stadiul lucrărilor depăşeşte 50 la sută

 

Aşezare veche de 7000 de ani, descoperită în Alba pe traseul autostrăzii Sebeş - Turda

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite