Deciziile corecte se iau pe întuneric

Deciziile corecte se iau pe întuneric

FOTO www.flickr.com/photos/annyuzza

Oamenii de ştiinţă au descoperit că lumina slabă îi ajută pe oameni să ia decizii raţionale şi să domine tot felul de negocieri mult mai uşor. Cercetătorii de la Universitatea Toronto Scarborough spun că atât emoţiile pozitive, cât şi cele negative, sunt simţite mult mai intens pe lumină.

Ştiri pe aceeaşi temă

Unele decizii sunt atât de grele, încât luate din orice perspectivă, tot par imposibile. Dar se pare că, dacă vrei să ai partea de cea mai luminată decizie, ar trebui să stingi lumina. Oamenii de ştiinţă susţin că reducerea intensităţii luminii reduce şi intensitatea emoţională, fapt care permite unei persoane să fie mult mai raţională, când vine vorba de decizii grele. 
 
Profesorul Alison Jing Xu a condus o serie de studii care au examinat acest paradox neobişnuit dintre lumină şi emoţiile umane. În timp ce alte studii arătau că oamenii sunt mult mai optimişti în zilele cu soare, iar zilele sumbre pot aduce cu sine tulburări emoţionale, profesorul Xu susţine contrariul. „Am descoperit că în zilele însorite, oamenii predispuşi la depresie devin şi mai deprimaţi”, a spus el. 
 
Pentru a investiga fenomenul, echipa de cercetători a rugat participanţii să evalueze o gamă largă de lucruri, de la iuţimea aripioarelor de pui, nivelul de atracţie al unei persoane, gustul a două sucuri diferite la agresivitatea unui personaj de ficţiune. Toate cerinţele au fost îndeplinite pe diverse lumini. Aşa au văzut oamenii de ştiinţă că emoţiile sunt mult mai puternice în lumina puternică, sosul picant este şi mai picant, personajele sunt şi mai agresive, iar oamenii devin mai atractivi. 
 
Participanţii au băut mai mult din sucul delicios şi mai puţin din cel nu atât de gustos, potrivit studiului. 
Cercetătorul Xu crede că lumina puternică are efecte asupra emoţiilor noastre, pentru că lumina puternică este percepută şi drept căldură, iar această percepţie poate declanşa emoţii. 
 
 
„Lumina puternică intensifică emoţiile iniţiale şi reacţiile pe care le avem faţă de diferite lucruri”, a spus el. Descoperirea acestora poate fi folosită de către departamentele de marketing care se folosesc de astfel de tactici pentru a ţine clientul cât mai ocupat în magazine. 
 
„Dacă vinzi produse cu încărcătură emoţională, precum flori sau inele de logodnă, atunci are sens să luminezi cât mai puternic magazinul”, a spus Xu. 
 
Citeşte şi:
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările