30 de lucruri pentru o viaţă sănătoasă, potrivit medicului Vasi Rădulescu

30 de lucruri pentru o viaţă sănătoasă, potrivit medicului Vasi Rădulescu

Vasi Rădulescu FOTO Adevărul

Medicul cardiolog Vasi Rădulescu a întocmit o listă cu 30 de lucruri pe care ar trebui să le facem zilnic pentru a avea o viaţă sănătoasă. Printre acestea se numără alimentaţia echilibrată şi hidratarea, cititul, mersul pe jos şi duşurile cu apă rece.

Ştiri pe aceeaşi temă

Medicul Vasi Rădulescu este unul dintre cei mai populari români de pe Facebook, unde le oferă oamenilor sfaturi şi îndrumare, scrie despre inimă şi suflet, dar şi despre lucrurile de care avem nevoie pentru a fi fericiţi şi sănătoşi. Vasi Rădulescu nu scrie însă doar pe Facebook. Cardiologul a lansat anul acesta cartea „Dragă inimă“, care s-a bucurat de un real succes, şi urmează să scoată al doilea volum, „Culorile uitării“. 

Recent, medicul a scris o listă cu 30 de lucruri pe care trebuie să le facem zilnic, pentru a avea o viaţă sănătoasă. Acestea sunt: 
 
1. Treziţi-vă devreme şi nu mai staţi niciun minut în plus în pat. E timp mort. Trezirea la aceeaşi oră oferă energie, timp pentru un mic dejun relaxant, citit, meditaţie, puţin sport.
 
2. Meditaţi un sfert de ceas, într-un loc cât mai liniştit. O puteţi face imediat după trezire şi/sau seara. Staţi comod, respiraţi adânc şi controlat, concentraţi-vă pe diferite zone ale corpului, apoi plimbaţi gânduri pozitive de colo-colo, respingând orice altceva.
 
3. Beţi un pahar de apă după trezire. Corpul stă 7-8-9 ore fără aport hidric, aşa că e înţelept să-i oferim apă mai întâi de toate. Fără bicarbonat de sodiu sau alte minuni în apă.
 
4. Luaţi un mic dejun liniştit, fără distrageri de atenţie. El poate conţine un senviş, fructe, cereale (ideal înmuiate din timp, să se digere mai uşor), lapte, orice vă place în cantităţi moderate. Puteţi bea o cafea sau o cană de ceai verde sau negru, ideal fără zahăr.
 
5. Faceţi sport, de la înot până la jogging. Faceţi sport uşor chiar dacă aveţi probleme cu inima, spre exemplu după un infarct miocardic sau după conversia unei fibrilaţii atriale (după consultul medicului, desigur). Sportul ne menţine într-un tonus fizic şi psihic excelent, reducând considerabil riscul unor afecţiuni.
 
6. Un duş cu apă mai rece este tonifiant şi anxiolitic. Poate ajuta şi la ameliorarea hipersudoraţiei. Duşul de dimineaţă are şi o componentă meditativă, dar şi de realizare a unui plan scurt de atac al zilei ce tocmai se deschide. Spălaţi părul cu apă călduţă, iar dacă suportaţi, reduceţi treptat temperatura apei pentru restul corpului.
 
7. Cuprindeţi-vă ziua între două zâmbete. Energia pozitivă atrage energie pozitivă. Zâmbiţi! Veţi face totul mult mai uşor. Tineţi minte asta: un comportament aspru, egoist şi rece îi închide omului în faţă toate uşile şi mai ales toate inimile. Omul vesel, deschis, recunoscător şi bun va avea în jurul lui un univers pozitiv, plin de oportunităţi şi de iubire.
 
8. Învăţaţi să trageţi acţiunea lângă intenţie. Degeaba vrem să facem ceva dacă rămânem la stadiul de idee. Acţionând, făcând lucruri aparent mărunte, generăm o stare de bine în noi.
 
9. Nu mâncaţi prea mult la prânz. Cei ce se îndoapă la masa de prânz devin imediat somnolenţi – motivul este redistribuţia sangvină. Scade şi randamentul intelectual. O masă cu doze moderate din mai multe tipuri de alimente este ideală pentru prânz. Gândiţi-vă să aşezaţi 2/3 din calorii în prima parte a zilei.
 
10. Respiraţi adânc aer curat, repetat. Există tehnici de respiraţie, multe utilizate şi în meditaţie. Creierul se va simţi excelent şi veţi gândi totul mult mai limpede. Trageţi aer adânc, ţineţi aerul în plămâni pentru 8-10 secunde, expiraţi prelung. Repetaţi.
 
11. Dormiţi cam opt ore pe zi. Este unul dintre cele mai importante aspecte ale vieţii. Fără cafea şi alte substanţe excitante (alcool) în a doua parte a zilei, fără lichide multe seara, fără cină bogată, fără sport după şapte seara, fără televizor. Citiţi un roman uşor, respiraţi adânc, meditaţi, scrieţi în jurnal, aşterneţi pe o hârtie lucrurile care vă macină.
 
12. Faceţi cu o seară înainte sau dimineaţa o listă cu 5-7-10 lucruri pe care vreţi să le faceţi în ziua respectivă. Sau cu idei pe care aţi vrea să le materializaţi cândva.
 
13. Oferiţi-vă mici recompense după ce aţi făcut anumite lucruri.
 
14. Cina trebuie să fie cât mai uşoară. Fără fructe. Fără alimente grele. Fără alcool.
 
15. Comunicaţi cu cei din jur. Suntem fiinţe sociale şi ne simţim mai bine stând alături de semenii noştri, vorbind cu ei, râzând cu ei, îmbrăţişându-i, iubindu-i.
 
16. Trăiţi totul cu uimire. Lăsaţi-vă impresionaţi de tot ce se întâmplă în jurul vostru şi fiţi recunoscători pentru că aţi primit cel mai frumos cadou: viaţa.
 
17. Simplificaţi, nu complicaţi. Păstraţi mai puţine lucruri materiale în jurul vostru. Reduceţi cheltuielile inutile. Renunţaţi la oamenii care vă trag în jos cu energiile lor negative. Reduceţi opţiunile multiple care vă solicită mintea. Simplificaţi tot ce puteţi.
 
18. Ieşiţi din zona de confort. Numai aşa puteţi evolua. Cunoaşteţi oameni noi, faceţi lucruri noi, învăţaţi alte şi alte informaţii, căpătaţi alte şi alte aptitudini.
 
19. Hidratarea e deosebit de importantă. După paharul de dimineaţă, beţi apă în mod constant. Sucurile carbogazoase sunt nocive. Chiar şi cele dietetice, fără zahăr, cresc riscul cardiovascular. Beţi apă simplă, dar ascultaţi-vă mecanismele corpului şi nu exageraţi.
 
20. Călătoriţi. E una dintre investiţiile cele mai bune pe care le puteţi face.
 
21. Nu amânaţi responsabilităţile. Dacă puteţi face un lucru în câteva minute, abordaţi-l imediat şi nu-l lăsaţi pentru mâine. Asta vă va da ritm şi apetit pentru a face tot mai multe lucruri.
 
22. Visaţi. Cu ochii deschişi sau închişi, visaţi la o viaţă mai bună. Veţi pune bazele schimbării şi totul se va petrece aşa cum vă doriţi cel mai tare, dacă aveţi mintea concentrată pe acel lucru. Cu ambiţie apoi, luptaţi, puţin câte puţin, să construiţi schimbarea.
 
23. Citiţi în fiecare zi, cât de mult puteţi. Luaţi o carte cu voi oriunde, la metrou, la o cafenea, la job. Ajungeţi în locuri multiple fără să vă mişcaţi din loc. Recurgeţi seara la un roman uşor, mintea se linişteşte mai bine aşa, veţi dormi mai eficient.
 
24. Felul în care vă consumaţi o zi vă arată felul în care vă trăiţi întreaga viaţă. Dincolo de orice concept, sunt mari şanse să aveţi una singură. Iubiţi-o şi iubiţi-vă, iubindu-i pe ceilalţi în acelaşi timp.
 
25. Îmbrăţişaţi creativitatea. Scrieţi, compuneţi, inventaţi, desenaţi, imaginaţi, visaţi. Când faceţi ceva creativ, viaţa devine mult mai interesantă.
 
26. Evitaţi gândirea negativă. Ţineţi un filtru: respingeţi lucrurile negative care vă pot măcina pe dinăuntru şi acceptaţi înăuntru lucrurile pozitive.
 
27. Spuneţi un lucru pozitiv când ajungeţi seara acasă. Da, vi se vor întâmpla multe chestiuni negative în trafic, la un ghişeu, la birou. Dar şi multe pozitive. Când ajungeţi acasă, povestiţi ceva frumos celorlalţi. Veţi seta energii pozitive şi veţi vedea cum ceilalţi se vor plia pe starea impusă de voi.
 
28. Plimbaţi-vă pe jos în fiecare zi. Mersul pe jos e sănătate curată. 3-5-7 kilometri, încercaţi să parcurgeţi anumite distanţe, la pas susţinut.
 
29. Mai puţine scuze. Mă doare una şi alta, sunt obosit, nu am energie, mi-e teamă, nu am chef. Pentru ceilalţi, veţi fi un ghimpe în pulpa degetului. Renunţaţi la toate scuzele şi începeţi să faceţi lucruri, să ieşiţi din zona de confort, să vă recâştigaţi forma şi ritmul, să-i uimiţi pe cei de lângă voi cu optimismul vostru. Nimeni nu vrea prieteni care se plâng tot timpul.
 
30. Încercaţi să faceţi cel puţin o faptă bună pe zi. Există pe undeva o compensare în viaţă şi lucrurile vi se vor reîntoarce când vă aşteptaţi mai puţin. Dar nu vă gândiţi că se vor întoarce, că aici e toată frumuseţea. 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările