BMW nu este, pentru moment, în nicio alianţă. Nu poţi spune că identitatea BMW este diluată de vreun buton care are parfum de ”volum”. Da, există şi MINI alături de BMW, dar este tot acolo, în zona premium.

De la momentul anunţării acestui upgrade de ”două etaje”, de la 6 la 8… au tot fost voci care erau puţin ofensate sau, pe alocuri, chiar mai mult, de lipsa de pedigree al noii Serii 8. Pe fiecare în parte i-aş fi întrebat, dar o fac aici… pe voi ”Cine vă recomandă?”.

În istoria BMW a existat un 6, un E24 despre care nu pot spune că a intrat cu adevărat în mitologie. A mai existat şi un 8, şi da, mă refer la E31… nici aici nu pot spune că lucrurile diferă cu mult de E24. Prin urmare de unde atâta tortură pe sinapse?

Este Seria 8 o apariţie?

Categoric!!! Doar dacă luăm în calcul înălţimea de doar 1.345 mm şi ai în faţă un model care este cu 38 mm mai scund decât un Ferrari GTC4Lusso. Caroseria are acel factor WOW! Acel ceva care să califice Seria 8 pentru rolul principal din posterul unui adolescent. O caroserie fluidă, cu un mixt bine proporţionat de eleganţă şi agresivitate… mai puţin când ajungi să priveşti maşina din spate. Ciudat de extrovertit spatele, asta pentru a păstra o decenţă în exprimare şi nu a acuza pe cineva de prin departamentul de design BMW că ar avea dublă personalitate. Dar… este doar o opinie personală.

Partea ciudată, dar şi distractivă este legat de faptul că deşi versiunea 850i vine în serie cu jante de 20 inch, acestea par mici, şi nu sunt vreun apostol al jantelor cât mai mari.



Să vorbim puţin despre interior

Am auzit, iară, destule voci care spun că interiorul lui 8 nu este pe atât de special pe cât ar trebui, asta doar dacă arunci o privire pe lista de preţ. Un punct de vedere care poate fi acceptat când te gândeşti că banii tăi sunt mai bani decât banii altui client BMW, fie el şi o Seria 3. Politica BMW de a oferi aceeaşi temă la nivelul planşei de bord pentru Seria 1, Seria 3… X7 sau Seria 8 îmi spune mie că germanii îşi respectă în egală măsură clientul de compactă cu tracţiune faţă sau pe cel de cabrio cu motor V8 de 530 CP. Sau cu alte cuvinte, BMW refuză o politică a ”dublului standard”. Obiectiv, nu prea am ce reproşa interiorului. Impecabil din punct de vedere al materialelor şi calităţii asamblării. Vrei mai mult? Poţi apela la ajutorul BMW Individual pentru o experienţă unică… li da, este genul de maşină care merită acest tratament.



Totuşi, după ani şi ani în care butonul de start/stop s-a odihnit în dreapta volanului, încă nu am reuşit şi să accept poziţionarea lui pe tunelul median. Singurul minus real vine la nivelul centurii de siguranţă. În cazul în care rulezi cu geamul coborât sau decapotat cu geamurile coborâte, peste un 50-60 km/h curentul de aer va interacţiona cu centura în zona în care acesta iese din montant şi va flutura. Este un detaliu uşor deranjant în condiţiile în care interiorul este bine izolat de curenţii de aer chiar şi în cazul unui rulaj cabrio, curenţii de aer nu sunt gălăgioşi. Aerodinamica este atât de elaborată încât ai impresia că aerul, atunci când vede maşina, se dă la o parte… face o reverenţă şi apoi priveşte şi el de la distanţă liniile maşinii. În rest sonorizare superbă, fie că vorbim de sistemul audio sau de V8 care în modul sport şi sport plus aduce în meniu şi detonaţii la nivelul finalelor sistemului de evacuare. Conectivitate wireless pentru Apple CarPlay, aplicaţii care îţi oferă acces la ştiri sau starea vremii… universul deja banal BMW Connected Drive, dar atât de omogen, ergonomic şi aducător de satisfacţii.

Cum se conduce BMW 850i xDrive puteţi citi pe rsmag.ro