Comentariul săptămânii: România, mereu surprinzătoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primele nouă luni ale anu­lui 2010 ne arată o scă­dere cu 23% a pieţei de auto­turisme co­mer­cia­lizate. Maşinile produse în România – majoritar Dacia – au scăzut cu 17,6% pe primele nouă luni în condiţiile în care în sep­tem­brie au înregistrat o creş­tere spectaculoasă de 30% faţă de aceeaşi lună a anului trecut.

Importurile o duc mai rău, cu 25,7% mai jos pe primele nouă luni (-4,4% în septembrie). Singura marcă de import cu un progres de piaţă este Chevrolet (+26,4% pe primele nouă luni). În ritmul actual, piaţa României la sfârşitul anului se va situa la 90-100.000 de uni­tăţi, adică exact ce am prog­nozat cu un an înainte.

Este important de înţeles că aceste cifre se realizează datorită „cuponiadei" Rabla. Influenţa acestui pro­gram este covârşitoare şi ne întrebăm ce s-ar fi întâmplat fără. În toa­te ţările unde s-a aplicat acest program, industria nu doar şi-a revenit la normal, dar a şi depăşit aşteptările. Anul trecut, în pli­nă criză, Germania a ajuns la peste 3,8 milioane de maşini, cel mai bun rezultat înregistrat în ultimii 10 ani. Şi alte ţări au un model similar. Or, la noi şi cu ajutor şi tot suntem sub cele mai proaste cifre din ul­ti­mii ani. Spre comparaţie, Ro­mânia anului 2007 era la 315.000 de unităţi vândute şi pă­rea că nimic nu o opreşte să se ducă la jumătate de milion.

Lumea merge binişor spre ieşirea din criză. SUA vor avea o piaţă remarcabil mai mare decât cea din 2009. La fel mai toate ţă­ri­le din UE, dar şi Rusia - ca­re anul trecut căzuse la fel de dramatic ca România --, Bra­zilia şi multe altele - ca să nu vorbim de India sau fe­no­menala China, care va în­chide 2010 cu peste 17 mi­lioane de unităţi vân­du­te! Cea mai mare pia­ţă a lumii, cu peste 27% din producţia mondială.

În acest trend mondial, Ro­mâ-­nia surprinde printr-o ten­dinţă total opusă. O ten­din­ţă care s-ar putea să se agra­ve­ze dacă „cuponiada" se va încheia. Dar şi cu Rabla, tot nu ştim ce ne aşteaptă! Ve­deţi ce „exciting" este să tră­ieşti în România? Eu unul aş prefera fără! 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite