Ungaria secretizează contractul primului proiect feroviar finanţat de China în UE

Ungaria secretizează contractul primului proiect feroviar finanţat de China în UE

FOTO EPA-EFE

Parlamentul Ungariei a votat marţi pentru secretizarea pe o perioadă de zece ani a detaliilor unui împrumut solicitat din partea Chinei pentru modernizarea liniei feroviare Budapesta-Belgrad, considerată drept cea mai importantă investiţie de infrastructură realizată vreodată în ţara vecină, relatează AFP.

Ştiri pe aceeaşi temă

Divulgarea contractului ar putea „ameninţa capacitatea Ungariei de a-şi realiza politica externă şi interesele comerciale”, se arată în textul votat marţi.

Este un proiect de „interes naţional superior”, apreciază autorii iniţiativei.

Budapesta îşi doreşte modernizarea liniei feroviare existente cu Belgrad. Pentru a realiza acest proiect, Ungaria intenţionează să obţină un împrumut de 2 miliarde de euro (85% din costul estimat) de la banca chineză de stat Exim. Restul de 15% ar fi acoperit din fondurile suverane ale ţării vecine.

Investiţia este privită cu neîncredere, fiind văzută ca fiind nerentabilă, o sursă de corupţie (mai ales că va fi construită de afacerişti apropiaţi premierului Viktor Orban) şi o pârghie pentru China de a se amesteca în afacerile interne ale Ungariei.

De fapt, acest tronson de 350 de kilometri se înscrie în cadrul ambiţioasei iniţiative „Noul drum al mătăsii”, întrucât face parte dintr-un proiect de legătură feroviară între Europa Centrală şi portul Pireu (Grecia), gestionat de către chinezi.


Linia Budapesta-Belgrad va fi primul proiect feroviar susţinut de China în cadrul Uniunii Europene, notează AFP, citând experţi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: