Investigaţie după ce Coca-Cola a sponsorizat preşedinţia României la Consiliul UE
0Ombudsmanul European a lansat o investigaţie privitoare la sponsorizările făcute de către companii private preşedinţiilor rotative ale statelor la Consiliul Uniunii Europene, potrivit unui anunţ publicat astăzi, scrie Politico.
Acţiunea are loc după ce ONG-ul internaţional Foodwatch a făcut o plângere prin care critică sponsorizarea preşedinţiei României de către compania Coca-Cola, precizează sursa citată.
ONG-ul a spus în februarie că este „inacceptabil“ că producătorului de băuturi îi este permis să sponsorizeze preşedinţia, în timp ce România conduce discuţiile pe teme ca revizuirea legislaţiei generale din domeniul alimentar sau regulile de ambalare. „Acest lucru dăunează independenţei şi credibilităţii politicii“, a declarat atunci Thilo Bode, directorul executiv al FoodWatch.
Informând Consiliul de decizia de a deschide o investigaţie, Ombudsmanul European Emily O’Reilly a spus că instituţia ar putea lua în considerare modificarea regulamentului referitor la felul cum preşedinţiile sunt organizate.
Într-o scrisoare adresată Secretarului General al Consiliului, Jeppe Tranholm-Mikkelsen, de luni, O’Reilly a precizat că răspunsul iniţial al Consiliului – acela că instituţia nu are nicio responsabilitate pentru înţelegerile de sponsorizare a preşedinţiei – nu este valabil. Ea a scris că preşedinţia este „parte funcţională din Consiliu“ şi că „este greu de văzut de ce“Consiliul nu comentează şi nu tratează problema.
Tranholm-Mikkelsen a cerut un răspuns de la Consiliu până pe 13 septembrie.
Un purtător de cuvând al Guvernului finlandez a declarat pentru EUObserver, săptămâna trecută, că Finlanda nu plănuieşte să abordeze problema cu alte ţări şi că „a ajuns la o înţelegere cu un singur sponsor (BMW) în timpul preşedinţiei sale.