Începe procesul în cazul prăbuşirii podului din Genova. Tragedia din 2018 s-a soldat cu 43 de morţi

Începe procesul în cazul prăbuşirii podului din Genova. Tragedia din 2018 s-a soldat cu 43 de morţi

43 de persoane au murit în 2018, când podul din Genova s-a prăbuşit FOTO observatornews.ro

Un proces care implică 59 de inculpaţi, inclusiv pe fostul director executiv al companiei Atlantia, Giovanni Castellucci, acuzaţi de prăbuşirea unui pod de pe o autostradă din Genova, începe, joi, în faţa rudelor victimelor. Incidentul, care a avut loc în august 2018, s-a soldat cu moartea a 43 de persoane, relatează Reuters.

Ştiri pe aceeaşi temă

Procesul se desfăşoară în cea mai mare sală a tribunalului din Genova şi va dura, probabil, mai mult de un an. Un cort în care sunt amplasate ecrane a fost amenajat afară pentru a găzdui încă alte câteva sute de persoane şi jurnalişti care doresc să participe.
 
Podul rutier, operat de unitatea însărcinată cu gestionarea autostrăzilor a companiei Atlantia, Autostrade per l’Italia (”Autostrăzi pentru Italia - Aspi), s-a prăbuşit în mijlocul sezonului estival pe 14 august 2018. Incidentul s-a soldat cu moartea a 43 de persoane şi a scos la lumină starea rudimentară a infrastructurii Italiei.
 
Procurorii au întocmit o listă cu 178 de martori, care îl include şi pe actualul director general al Aspi, Roberto Tomasi, şi doi foşti miniştri ai infrastructurii pe care doresc să-i cheme.
 
Surse juridice au spus că mulţi dintre avocaţii inculpaţilor, care au negat întotdeauna acuzaţiile, contestă constatările unui raport de expertiză cu privire la cauzele prăbuşirii, a cărui realizare a durat un an. Aceştia ar putea cere instanţei să anuleze procesul-verbal şi să solicite elaborarea altuia nou.
 
”Se aşteaptă ca procesul să fie lung şi complex”, a declarat Egle Possetti, purtătorul de cuvânt al comitetului de rude ale victimelor, care şi-a pierdut sora, cumnatul şi cei doi nepoţi în urma incidentului.
 
”Sperăm că nu vor exista lacune care să întrerupă firul adevărului şi justiţiei care a apărut deja în cadrul anchetei”, a adăugat ea.
 

Eşec intenţionat în luarea măsurilor preventive

Judecătoarea Paola Faggioni, care în aprilie a dispus procesul, a acceptat şi o înţelegere financiară propusă de Autostrade şi compania-soră SPEA pentru a închide procesul împotriva lor.
 
Giovanni Paolo Accinni, avocatul lui Castellucci, a declarat după decizia de acuzare din aprilie că acuzaţiile împotriva clientului său vor ”cădea ca o frunză de toamnă”.
 
Acuzaţiile împotriva lui Castellucci includ punerea în pericol a siguranţei pe drumuri şi eşecul intenţionat de a lua măsuri preventive pentru a preveni dezastrele. Codul penal prevede o pedeapsă de maximum 15 ani în cazul în care va fi condamnat.
 
Prăbuşirea podului a provocat o dispută între compania Atlantia, condusă de familia Benetton, şi Guvern italian, care s-a încheiat anul trecut cu vânzarea de către Atlantia a pachetului de acţiuni din cadrul unităţii Autostrade.
 
Într-un document consultat de Reuters cu privire la concluziile anchetei asupra dezastrului, procurorii au conchis anul trecut că prăbuşirea a fost declanşată de ruperea cablurilor portante din interiorul suportului celui de-al nouălea stâlp al podului, care au fost erodate din cauza climatului eroziv în cei 51 de ani de când a fost podul dat în folosinţă.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările