O nouă sămânţă de scandal între elevi şi Liviu Pop: Opţionalele

O nouă sămânţă de scandal între elevi şi Liviu Pop: Opţionalele

FOTO; Inquam Photos / George Calin

Micşorarea numărului de ore alocat pentru materiile opţionale nu va face decât să producă elevilor o şi mai mare repulsie faţă de şcoală. Acesta este semnalul de alarmă tras de mai multe asociaţii de elevi. Reprezentanţii acestora mai reclamă faptul că în România şcolarii nu au niciun cuvânt de spus în privinţa alegerii opţionalelor, spre deosebire de ceea ce se se întâmplă în Occident.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Suntem nevoiţi să constatăm că discuţiile privind planurile-cadru sunt tratate în continuare cu dispreţ. Dacă se va ţine cont de noile propuneri, toate clasele din ciclul liceal, vor avea mai multe materii din trunchiul comun. Ori aceste opţionale reprezintă, cel puţin pe hârtie, una dintre puţinele posibilităţi ale elevilor de a beneficia de nişte cursuri care să îi atragă către şcoală. Acest lucru este inacceptabil pentru secolul XXI. În alte ţări precum UK, Estonia sau Noua Zeelandă se procedează în felul următor: există un anumit număr de opţionale din care elevii îşi pot alege ce le place, după care şcoala formează grupe de circa 10-15 elevi pentru fiecare dintre disciplinele opţionale“, a explicat pentru „Adevărul“ preşedintele Asociaţiei Elevilor din Constanţa Alexandru Manda.

În România de 23 de ani nu s-a schimbat curricula pentru liceeni. Este cazul să ieşim din această paradigmă învechită

Alexandru Manda, preşedintele Asociaţiei Elevilor din Constanţa

La rândul său, specialistul în Educaţie Marian Staş spune că este normal să ai un trunchi de discipline comune, la fel cum se întâmplă în orice ţară cu un sistem educaţional, însă trebuie să acorzi posibiltatea elevilor de a studia şi ceva pe placul lor. „Este firesc ca toţi şcolarii să studieze Limba maternă, istoria ţării în care trăieşte sau Matematica însă trebuie să ţinem cont şi de dorinţele copiilor. Ori la noi planurile-cadru sunt proiectate doar în interesul cadrelor didactice ca să ia mai mulţi bani. Acesta este şi unul dintre motivele pentru care se doreşte creşterea numărului de ore petrecute la şcoală pe săptămână de la 29 la 31. Un sistem educaţional sănătos la cap, modern, este cel în care în care se ţine cont în primul rând de nevoile şi interesele elevilor. Bine că îi obligăm pe toţi să facă Religie, dar dezvoltarea personală a şcolarilor pare că nu reprezintă un interes.“, a afirmat expertul.

Dezbaterea publică despre planurile-cadru pentru liceeni se încheie pe 26 ianuarie.

 

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: