Inegalitate profundă între elevii din mediul rural şi din cel urban. Şansele unei educaţii de calitate depinde de mediu - INFOGRAFIC

Inegalitate profundă între elevii din mediul rural şi din cel urban. Şansele unei educaţii de calitate depinde de mediu - INFOGRAFIC

Imagine: Adevărul

Doar 5% dintre elevii din mediul rural ajung să absolve un liceu, dintr-un procent de 32 % care se înscriu la Bacalaureat. Procentele vin în contextul în care mai puţin de 65% dintre elevii din mediul rural au obţinut o medie peste cinci, în vreme ce în mediul urban peste 86% dintre elevi trec de acest prag.

Ştiri pe aceeaşi temă

.
Potrivit unui infografic cu privire la  rezultatele şcolare şi inegalitatea din sistemul de educaţie publicat de Monitorul Social – un proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România – Rezultatele la cele mai importante examene indică o inegalitate profundă între elevii ce provin din mediul rural şi cei din mediul urban.

 

Mediul din care provine elevul contează

Practic, infograficul arată că şansele de a avea parte de o educaţie de calitate sunt strâns legate de mediul în care se află elevul.
 
„Elevii din mediul rural, în special cei care au urmat ciclul liceal într-o unitate din mediul rural, ajung în numere mult mai mici să susţină Bacalaureatul. Dacă în cazul învăţământului primar şi gimnazial avem în jur de 45% dintre elevi provenind şi studiind în mediul rural, dintre cei care ajung să susţină Bacalaureatul cei proveniţi din mediul rural reprezintă doar 32%, în vreme ce procentul celor ce au absolvit un liceul situat în mediul rural este 5%. Ratele de promovare urmează acelaşi tipar: candidaţii care au absolvit o unitate şcolară din mediul rural au o rată de promovare de sub 42%, în vreme ce în liceele din mediul urban media este cu aproape 30 de puncte procentuală mai mare, depăşind 70%”, se arată într-un comunicat al Monitorului Social.
 
Diferenţa este mai mică, însă în continuare semnificativă, dacă ne uităm la mediul din care provin candidaţii, arată sursa citată. 
 
„Astfel, rata de promovare pentru elevii care locuiesc în mediul rural este de aproape 58%, în vreme ce pentru cei din mediul urban este de 74%, cu 16 puncte procentuale mai mare”, potrivit Monitorului Social.
 

Ce arată datele Monitrului Social

În 2017, din cei 144.929 de elevi înscrişi la evaluarea naţională, 56% proveneau din mediul urban, iar 44% din mediul rural, diferenţa numerică fiind de peste 16 mii de elevi. Mai puţin de 65% dintre elevii din mediul rural au obţinut o medie peste cinci, în vreme ce în mediul urban peste 86% dintre elevi trec de acest prag. Numeric, sunt de două ori mai mulţi elevi din mediul rural care nu au reuşit să treacă pragul mediei 5.
 
Procentual, peste jumătate dintre elevii din mediul rural au medii mai mici decât 6, în vreme ce în urban sunt mai puţin de o pătrime dintre elevi în această situaţie. La polul opus, situaţia este inversă, cu un sfert dintre elevii din mediul urban obţinând medii peste 9 iar aproape jumătate dintre ei având medii peste 8, în timp ce doar 17,5% dintre elevii din rural au medii mai mari de 8.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările