Zborurile întârziate au afectat mai mult de 10 milioane de pasageri în 2018, inclusiv din România. Ce despăgubiri se pot obţine

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pasageri blocati pe Aeroportul Garwick FOTO EPA-EFE

Anul 2018 a fost unul al recordurilor în ceea ce priveşte întârzierile zborurilor. La nivel global, în 2018, s-a înregistrat un record: mai mult de 10 milioane de pasageri au avut parte de zboruri întârziate, anulate şi supra rezervate. Recordul este valabil şi pentru România, numărul acestor pasageri fiind de 83.300.

Potrivit directivei europene EC261/2004, pasagerii afectaţi de întârzierea zborurilor pot obţine compensaţii de până la 600 de euro.

AirHelp, liderul mondial în obţinerea de compensaţii pentru pasagerii companiilor aeriene, a adunat întârzierile pe care le-au avut operatorii aerieni, iar concluzia pentru România urmează trendul internaţional: punctualitatea pe aeroporturile din România în decursul anului trecut a fost de 79%.

Anul care tocmai s-a încheiat a fost fără precedent în ceea ce priveşte operarea la timp a zborurilor. Vara lui 2018, în particular, a fost extrem de aglomerată şi haotică, mai ales pentru pasagerii care au călătorit din România pentru destinaţii clasice de vară, mai exact, locuri însorite, vacanţe la plajă. Din nefericire, recordurile de călători pe aeroporturile din România s-au tradus într-un timp mai lung de aşteptare, astfel că mulţi dintre pasageri au fost nevoiţi să se înarmeze cu multă răbdare, în timp ce un număr important de curse aeriene au fost afectate de întârzieri şi anulări. În fiecare zi, în medie, 4.800 de pasageri călătorind din România au întâmpinat astfel de probleme la decolare. 

”Anul 2018 va intra în istorie ca anul care a provocat la maximum industria aeriană. Evenimentele neprevăzute au arătat că sunt o mulţime de lucruri de rezolvat şi este un drum lung de străbătut până când companiile aeriene vor face o prioritate din legea pasagerilor. Am văzut o creştere mare în ceea ce priveşte numărul cererilor pentru compensaţii şi este vizibil nevoie de AirHelp pentru informarea pasagerilor companiilor aeriene cu privire la drepturile lor şi, la fel de bine, pentru sprijinirea lor cu scopul obţinerii de compensaţii” , spune Laura Kauczynski, purtător de cuvânt al AirHelp şi expert în drepturile pasagerilor. 

Anul 2018 a fost, fără niciun dubiu, un an record pentru întârzieri, anulări şi supra rezervări. La nivel global, aproape fiecare al 5 lea zbor a fost afectat de un astfel de eveniment, unul dintre motivele principale ale acestor probleme fiind grevele personalului companiilor aeriene. Creşterea semnificativă a numărului de pasageri a pus, de asemenea, o presiune suplimentară pe aeroporturi, acestea din urmă fiind nevoite să se confrunte cu un trafic de pasageri la limita capacităţii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite