Xiaomi lansează prima sa mașină electrică. Compania intenționează să devină un producător auto de top

0
Publicat:

Producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi a dezvăluit joi primul său vehicul electric și a anunțat imediat că își propune să devină unul dintre primii cinci producători auto din lume.

Xiaomi apel telefonic FOTO Shutterstock

Sedanul, botezat SU7, cu abrevierea SU de la Speed Ultra, este un model foarte așteptat, pe care directorul executiv Lei Jun l-a prezentat ca având o tehnologie cu „super motor electric”, capabil să ofere viteze de accelerare mai mari decât mașinile Tesla și decât cele ale Porsche EV.

Dar mașina - care va fi probabil pusă în vânzare peste câteva luni - își face debutul într-un moment în care piața auto din China - cea mai mare din lume - se luptă cu o supraofertă de capacități și cu o încetinire a cererii care au alimentat un război al prețurilor dureros.

Acest lucru nu l-a împiedicat pe directorul executiv al Xiaomi, Lei Jun, să prezinte ambiții mari.

„Muncind din greu în următorii 15-20 de ani, vom deveni unul dintre primii 5 producători de automobile din lume, străduindu-ne să ridicăm industria auto din China în general”, a declarat el la prezentarea produsului.

Aceste planuri includ construirea „unei mașini de vis comparabile cu Porsche și Tesla”, a adăugat el.

De asemenea, se așteaptă ca SU7 să atragă clienții datorită sistemului de operare comun cu telefoanele populare și alte dispozitive electronice ale Xiaomi. Șoferii săi vor avea acces neîntrerupt la portofoliul existent de aplicații mobile ale companiei.

„Xiaomi este un brand bine stabilit de electronice de consum cu sute de milioane de „fani Mi”, sau membri ai ecosistemului său de dispozitive inteligente”, a declarat Bill Russo, CEO al firmei de consultanță Automobility din Shanghai.

„Ca atare, acestea au o oportunitate semnificativă de a se impune pe măsură ce automobilul devine un dispozitiv inteligent”.

SU7 va fi disponibil în două versiuni - una cu o autonomie de până la 668 km cu o singură încărcare și alta cu o autonomie de până la 800 km. Prin comparație, Model S de la Tesla are o autonomie de până la 650 km.

Prețurile nu au fost încă anunțate. Lei a declarat că prețul va fi „într-adevăr un pic ridicat, dar unul care va avea toată lumea va crede că este justificat”.

Pe fondul unuia dintre cele mai friguroase decembri înregistrate vreodată în China, SU7 a fost, de asemenea, poziționat pentru a atrage consumatorii îngrijorați de iarnă. Lei a spus că acesta are capacități de încărcare rapidă la temperaturi scăzute și este echipat cu tehnologie avansată care îi permite să recunoască obstacolele în condiții dificile, cum ar fi zăpada care cade.

Capacitățile de conducere autonomă ale mașinilor Xiaomi vor fi în fruntea industriei, a mai spus el.

Cu toate acestea, ambițiile lui Lei nu au reușit să stimuleze prețul acțiunilor Xiaomi, iar acțiunile companiei listate la Hong Kong au renunțat la creșterile anterioare și au terminat cu 0,3% mai jos.

Cel de-al cincilea producător de smartphone-uri din China a căutat să se diversifice dincolo de activitatea sa de bază pentru a se orienta către vehiculele electrice, pe fondul stagnării cererii de smartphone-uri - un plan pe care l-a semnalat pentru prima dată în 2021. Alte companii chineze de tehnologie care au încheiat parteneriate cu producătorii auto pentru a dezvolta EV-uri includ gigantul de telecomunicații Huawei și firma de motoare de căutare Baidu.

Xiaomi s-a angajat să investească 10 miliarde de dolari în automobile în decursul unui deceniu și este unul dintre puținii jucători noi de pe piața chineză a vehiculelor electrice care a obținut aprobarea autorităților, care au fost reticente în a spori surplusul de ofertă.

Automobilele sale vor fi produse de o unitate a producătorului auto de stat BAIC Group într-o fabrică din Beijing cu o capacitate anuală de 200.000 de vehicule.

Pe o piață chineză a vehiculelor electrice extrem de aglomerată, cea mai mare concurență va veni probabil de la BYD, care deține o treime din piață, în timp ce Tesla are 9%, potrivit cifrelor din al treilea trimestru ale Zheshang Securities. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite