Vânzările de ciocolată vor creşte cu 20% pe an
0Piaţa ciocolatei (tablete, batoane şi praline) din România a ajuns, în 2007, la aproximativ 250 milioane de euro. În 2008, creşterea vânzărilor - estimată de producători - va fi de
Piaţa ciocolatei (tablete, batoane şi praline) din România a ajuns, în 2007, la aproximativ 250 milioane de euro. În 2008, creşterea vânzărilor - estimată de producători - va fi de 10-20%.
Factorii care determină creşterea pieţei sunt stilul de viaţă, consumul şi ritmul vieţii urbane care este tot mai alert. "Studiile vorbesc despre o creştere de 20%, dar estimările noastre interne spun că această creştere va fi cuprinsă între 10 şi 20%", a declarat, ieri, pentru agenţiile de presă, directorul general al Kraft Foods România, Peter Muller.
Potrivit acestuia, segmentul de batoane a avut o creştere cu 25% în 2007, pralinele cu 40%, iar tabletele cu 10%, în funcţie de valoare. "Segmentul tabletelor reprezintă aproximativ 60% din piaţa de ciocolată, iar Milka deţine 20% din acest segment. De asemenea, Milka deţine mai mult de 10% din piaţa totală a segmentului de ciocolată premium din România", a spus Doina Cavache, Corporate affairs manager la Kraft Foods România.
Reprezentanţii acestei companii au mai precizat că în România consumul de ciocolată pe cap de locuitor se situează puţin sub valoarea de două kilograme pe an. În acelaşi timp, în unele ţări occidentale consumul este de 8-10 kg pe cap de locuitor pe an. Şi un exemplu grăitor din acest punct de vedere: marca Milka a fost lansată în România în anul 2002, iar în cei şase ani de la lansare s-au vândut aproape 10.000 de tone de ciocolată.
În România, Kraft Foods deţine o fabrică de ciocolată la Braşov cu cinci linii de producţie, iar Milka este prezentă în Europa şi în America. Kraft Foods România a înregistrat în anul 2006 o cifră de afaceri de peste 400 milioane de lei. (Mediafax)























































