UPDATE Şeful Metrorex: Până la sfârşitul anului vrem să lansăm licitaţia pentru Magistrala 1 Mai – Otopeni, iar lucrările ar putea începe în 2017. Va fi gata în 2021

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Metrorex vrea să lanseze până la finele anului licitaţia pentru lucrările la magistrala 1 Mai - Otopeni, iar acestea ar putea începe în anul 2017, a declarat Marin Aldea, directorul general al companiei. Sorin Buşe, ministrul Transporturilor, spune că metroul până la Otopeni ar putea fi terminat în 2020, dar termenul asumat este 2021.

Bucureştiul va găzdui peste patru ani patru dintre meciurile Campionatului European de Fotbal, Euro 2020, iar în dosarul de candidatură, Federaţia Română de Fotbal a inclus angajamente ale autorităţilor române privind realizarea, până la începutul competiţiei, a unei linii de metrou până la aeroport şi a unei legături pe autostradă între Bucureşti şi vestul Europei.

Niciuna dintre aceste promisiuni nu va fi respectată, în condiţiile în care atât metroul dintre Capitală şi aeroport, cât şi autostrada Bucureşti-Nădlac - cu tronsonul cheie Piteşti-Sibiu aflat abia în stadiul de realizare a studiului de fezabilitate - au termene de finalizare în 2021. 

Tot în 2021 ar putea fi gata şi al doilea tronson al magistralei 5 de metrou, pe secţiunea Eroilor-Iancului. 

"Este foarte probabil ca în 2021 să avem  nu numai magistrala 6, ci şi magistrala 5 extinsă. Lucrările la magistrala 5 extinsă ar putea începe în 2019. Estimăm că doi ani ar dura parta aceasta de licitaţii şi proiectare", a menţionat ministrul. 


„Magistrala 6 de metrou — cred că deja toată lumea ştie — este un proiect ambiţios al Metrorex. Noi am decis să mergem în continuare pe varianta completă cu 12 staţii şi 14,2 kilometri lungime. Ieri (joi – n.r.), în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti, a fost aprobat Planul Urbanistic Zonal şi le mulţumesc tuturor celor care s-au implicat şi ne-au sprijinit în această acţiune... urmează să obţinem aprobarea pentru PUZ şi de la Consiliul Judeţean Ilfov. Avem la acest moment toate avizele pentru ca documentaţia să fie înaintată la Consiliul Judeţean Ilfov pentru obţinerea aprobării. 

Vom face demersuri la Agenţia pentru Protecţia Mediului pentru a obţine acordul de mediu. Sunt discuţii pe care le purtăm, la acest moment, cu consultantul (...) şi SC Metrou SA pentru revizuirea documentaţiei pentru licitaţie şi ne propunem ca până la finele acestui an să lansăm licitaţia pentru lucrările de structură“, a afirmat Marin Aldea, citat de Agerpres.ro.

În ceea ce priveşte data începerii lucrărilor la Magistrala 6 de metrou, o „estimare optimistă“ este pentru a doua parte a anului 2017.

„O estimare optimistă a noastră — că trebuie să fim optimişti şi să ne propunem întotdeauna ţinte ambiţioase — ar fi ca lucrările să înceapă în a doua parte a anului 2017 şi să se termine cam în patru ani. Noi aşa am estimat: de la începerea lucrărilor, finalizarea va fi în circa 48 de luni“, a precizat Marin Aldea.

Potrivit oficialului, valoarea proiectului este de 1,3 miliarde de euro cu TVA, suma incluzând şi achiziţionarea unui număr de 12 trenuri.

„Finanţarea va fi asigurată din acordul de împrumut pe care România l-a făcut prin Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei — JICA — de 41,87 miliarde de yeni, respectiv circa 330 de milioane de euro — şi va acoperi partea de asistenţă tehnică, consultare şi proiectare, dar şi o treime din lucrările de structură. O mare parte din acest obiectiv de investiţii va fi finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Metrorex, cu sprijinul Ministerului Transporturilor şi Ministerul Fondurilor Europene, va întreprinde, în continuare, toate demersurile pentru obţinerea finanţării pentru acest proiect din fonduri europene nerambursabile, mai ales că este un proiect matur din punctul nostru de vedere. Documentaţiile pentru licitaţie sunt în curs de finalizare. Diferenţa de finanţare, şi mă refer la cheltuielile neeligibile, se va acoperi de la bugetul de stat“, a mai explicat şeful Metrorex.

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat, joi, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru tronsonul 1 al Magistralei 6, Linia 1 Mai — Otopeni.

Potrivit expunerii de motive, linia de metrou va avea ca menire principală deservirea Aeroportului Internaţional Otopeni, făcând legătura dintre acesta şi Gara de Nord.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite