Trenul Gara de Nord – Aeroport Otopeni va fi gata până în 2020 şi va opri la etajul 1 al terminalului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Trenul spre aeroport merge în pierdere

Tronsonul de metrou gară – aeroport nu poate fi realizat până la Campionatul European din 2020, însă ruta de calea ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi gata „cu siguranţă”, urmând să oprească la etajul 1 al terminalului, a declarat joi ministrul Transporturilor Lucian Şova.

„Tren vom avea cu siguranţă; metrou, foarte probabil nu”, a spus Lucian Şova, după conferinţa de prezentare a bilanţului mandatului său la 6 luni, întrebat dacă până la Campionatul European (de fotbal) din 2020 va fi asigurat transportul suporterilor de la Aeroportul Otopeni spre Gara de Nord.

Ministrul a precizat că soluţia găsită ţine de construirea unui pod feroviar peste DN1 şi apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni. „A fost găsită soluţia - deocamdată, la nivel informal - de a se devia de la linia ferată Bucureşti-Otopeni, cu supratraversarea DN1 şi apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni. Studiul de fezabilitate va fi gata peste două luni, şi le-am sugerat celor de la CFR SA să construiască partea de linie ferată în regie proprie (iar pasajul să fie scos la licitaţie), astfel încât înainte de Campionatul European să existe această legătură pe calea ferată. Va fi totul gata înainte de 2020, cu siguranţă”, a spus Lucian Şova.

Ministrul Transporturilor a mai pus că „există o cerinţă a UEFA ca de la aeroport spre oraş să fie asigurată şi o a doua cale de transport, pe lângă cea rutieră”, de aceea a ales varianta liniei ferate. „Nu pierd nicio zi să le atrag atenţia celor de la CFR SA că trebuie să se grăbească; ar fi puţin spus nescuzabil să fim scoşi din joc din cauza neîndeplinirii acelei condiţionalităţi UEFA. Varianta aceasta cu linia ferată este posibil de terminat în timp util, dar la varianta metrou niciun inginer nu ar putea garanta că ar putea fi gata într-un an şi jumătate lucrări de o asemenea complexitate”, a mai spus Lucian Şova.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite